4 kraftige bønner til at tale Over dig selv og menneskerne omkring dig

vi bliver bedt om at bede og bede om alt (Filipperne 4:6). Men det kan virke frustrerende, når vi ikke engang ved, hvor vi skal starte. Vi ønsker at bede for andre, men nogle gange kan vi ikke synes at bevæge sig ud over den typiske “venligst velsigne så-og-så” og “hjælpe så-og-så med sådan-og-sådan en ting” bønner, som vi er så vant til, simpelthen fordi vi ikke ved, hvordan vi skal.

for eksempel har jeg for nylig følt opfordringen til at bede for vores forfulgte brødre i Mellemøsten. Men ud over at bede for deres behov og åbenlyse problemer, jeg blev modløs, da jeg indså, at jeg ikke rigtig vidste, hvordan jeg skulle gå i Forbøn for dem. Imidlertid, tro på, at Gud ville have mig til at bevæge mig forbi min mangel og gå ind i mit bønskab med dristige, åndelige anmodninger, jeg begyndte at bede ham om at lære mig hvordan.

straks instruerede han mig til at læse Bibelen, specifikt Pauline-brevene. Igen og igen fandt jeg de anmodninger, som Paulus havde fremsat til Gud på vegne af Kolossenserne, Efeserne, Filipperne osv. Jeg blev rørt i min Ånd, vel vidende at jeg ønskede at bede de samme ting, ikke kun for andre, men også for mig selv! Jeg begyndte at bede skrifterne, og det er utroligt, hvordan Helligånden falder så kraftigt hver gang jeg gør det. Hvorfor? Fordi Helligånden inspirerede Bibelen, er disse ord derfor hans egne.

i det væsentlige beder vi i Ånden hver gang vi beder skriften, og som jeg har fundet, jo mere vi arbejder i bøn med hans anmodninger, jo mere vil han lede vores ånder til at gå ind i større foranstaltninger. Ånden vil inspirere os til at bede for specifikke, men ukendte ting, for os selv og for andre, og vil give os de ord, vi mangler i øjeblikket.

her er fire bønner for at komme i gang. Jeg har skrevet dem, som om du bad for dig selv, men hvis du beder for en bestemt person eller gruppe, skal du naturligvis ændre “mig” og “jeg” til deres navn eller “de”, “dem”, “han” osv.

Paulus ‘ bøn for Efeserne (Efeserne 1:16-20):

jeg beder om, at du, vor Herres Jesu Kristi Gud, Herlighedens Fader, må give mig Visdommens og åbenbaringens ånd i kundskaben om dig. At du vil oplyse min forstands øjne, så jeg kan kende håbet om dit kald, herlighedens rigdom i helgenens arv, og hvad er den overvældende storhed i din magt, som du har for os, der tror på dig, i henhold til arbejdet med din mægtige magt, som du arbejdede i Kristus.

Paulus ‘ anden bøn for Efeserne (Efeserne 3:14-19):

Fader, Jeg beder om, at du vil give mig, i henhold til din Herligheds Rigdom, at blive styrket i min indre mand med magt ved din ånd; at du, Jesus, ville bo i mit hjerte ved tro, at jeg, der er rodfæstet og jordet i kærlighed, ville være i stand til at forstå med alle hellige, hvad der er bredden, længden, dybden og højden af din kærlighed, der overgår al viden. At du ville fylde mig med din fylde, Gud.

Paulus ‘ bøn for Filipperne (Filipperne 1:9-11):

jeg beder om, at den kærlighed, du har givet mig, vil bugne endnu mere i al viden og dømmekraft; at jeg kan godkende de ting, der er fremragende, og at jeg ville være oprigtig og uden fornærmelse indtil Kristi Dag; at jeg ville blive fyldt med retfærdighedens frugter, som er i Jesus Kristus, til ære og pris for dig, Gud.

Pauls bøn for Kolossenserne (Kolossenserne 1:9-12):

Herre, jeg beder om, at jeg vil blive fyldt med al visdom og åndelig forståelse i viden om din vilje. At jeg ville vandre dig værdig i al slags behagelig, at jeg er frugtbar i enhver god gerning og øger kundskaben om dig. At i henhold til din herlige magt ville jeg blive styrket med al magt, i tålmodighed og langmodighed med glæde. Tak, Fader, for at have gjort mig til del i de helliges arv i lyset!

og det stopper ikke her!

når Ånden inspirerer dig, skal du tage din Bibel ud og bede disse magtfulde skrifter over dig selv, din ægtefælle, dine børn; over medtroende, missionærer, præster, dit lands leder og hvem som helst anden Gud lægger i dit hjerte.