5 bibelvers, der sender kulderystelser ned ad din rygsøjle

Salme 18: 6-11

i min Nød påkaldte jeg Herren og råbte til min Gud; han hørte min Røst fra sit tempel, og mit råb kom foran ham, selv for hans ører.Da rystede Jorden og skælvede; også Bjergenes Grundvolde skælvede og bleve rystede, fordi han var vred. Røg steg op fra hans næsebor og fortærede ild fra hans mund; kul blev tændt af det. Han bøjede også himlen og kom ned med mørke under hans fødder. Og han red på en kerub og fløj; han fløj på Vindens Vinger. Han gjorde mørket til sit hemmelige sted; hans baldakin omkring ham var mørkt vand og tykke skyer på himlen.

denne passage er absolut sind blæser. Her ser vi Salmisten råbe til Gud i sin nød, og reaktionen er som en mammabjørn, der reagerer på sin unge, der råber i smerte: ren raseri rettet mod en uheldig person (undtagen med Gud, det er en retfærdig vrede). Gud er en stærk far, og denne passage taler virkelig til hans kærlighed til os. Det er så relateret, fordi vi alle har været i situationer, hvor en, vi elsker, er i fare, og vi skynder os til deres side, klar til at rive enhver, der kommer tæt på, fra hinanden. Dette er sådan; undtagen når Gud taler om det, det lyder meget mere imponerende. Det er som en mus, der råber af frygt for katten, og Optimus Prime dukker op for at hjælpe.

Optimus

Træd væk fra musen.

sådan er det. Vi er så svage, og han er så stærk. Helt seriøst, bare læs det. Han sætter mørket under hans fødder. Tag hjertet, Christian. Jorden vil skælve og mørket vil blive knust under hans fødder, når du kalder på Herren. Så ring til ham!

#4. Når han befaler dig ikke at være bange

Josh 1:9

har jeg ikke befalet dig? Vær stærk og med godt mod; vær ikke bange eller forfærdet, for HERREN din Gud er med dig, uanset hvor du går.

konteksten her er, at Gud taler til Josua, da han overtog for Moses. Gud befalede ham at gå ind i det forjættede land og tage det til en arv fra Israel. Som Josua tilsyneladende indså, var der stadig mennesker, der boede i det lovede land, og Gud bad ham i det væsentlige om at marchere i kamp. Dette kræver mod, og i vers 8 beder Gud Joshua om at meditere på sit Ord dag og nat og følger det straks op med den episke proklamation i vers 9. Disse ord fuldstændig tavshed enhver tvivl man kunne have om, hvordan man føler om denne ekspedition. Gud foregriber enhver tvivl ved at spørge: “Har jeg ikke befalet dig?”Hvis Josua tænkte på at stille spørgsmål, var disse tanker væk, som Gud befaler Josua at have mod; for Gud er med ham. Jeg forestiller mig en general, der siger dette til sin hær, en som Maksimus fra Gladiator:

har jeg ikke befalet dig?!?

har jeg ikke befalet dig?!?

jeg forestiller mig, at dette er noget, der siges af en hærs general, specifikt Maksimus fra Gladiator. Forestil dig, at han råber den linje i sin stærkt maskuline stemme, som han gjorde, da han spurgte, “Er du ikke underholdt?!?”Gud er med dig, Christian. Hav mod.

#3. Når han ved, hvad der er i mørket

Daniel 2:22

han afslører dybe og hemmelige ting; Han ved, hvad der er i mørket, og Lyset bor hos ham.

dette er det vers, Jeg læste den anden dag, der sendte kulderystelser ned ad ryggen. Som børn har vi alle frygtet, hvad der er i mørket, og nogle gange kan mørket stadig være et skræmmende sted.

skræmmende skabninger lurer i mørket

skræmmende skabninger lurer i mørket

og når det er et åndeligt mørke, er frygten meget mere intens! Men vi behøver ikke at frygte, fordi Gud ved, hvad der er i mørket. Vi frygter, hvad vi ikke kan se, fordi vi ikke ved, hvad der er der, men Gud knuser den opfattelse, fordi han ved, hvad der er der. Og den næste linje leverer det sidste slag: han er lys. Han har det eneste våben, der kan ødelægge mørket, og det står ikke en chance mod ham. Og han er på vores side. Utrolig. Vær ikke bange for mørket; det er magt er blevet opløst. Dette vers har et ledsagervers i Job 12: 22, ” Han afslører dybe ting ud af mørket og bringer Dødens Skygge frem i lyset.”

#2. Når han fortæller dig at være ubevægelig

1. Korinther 15:58

Derfor, mine elskede brødre, vær standhaftig, urokkelig, altid rig på Herrens værk, vel vidende at dit arbejde ikke er forgæves i Herren.

dette var min hymne vers, da jeg var senior i gymnasiet. Det føltes bare som en god grundsten til min uddannelse. Efter alt, hvad Gud havde lært mig, nu var det tid til at komme ned på arbejde og lægge din næse til slibesten. Det er en af disse,” mand op, mand ” vers, der altid kommer til mig. I Kristus er vi fuldkomne. I Kristus har vi alt, hvad vi har brug for. I Kristus kan intet bevæge os. I Kristus er vi sådan for fjenden:

dit træk, Satan.

dit træk, Satan.

vi skal være urokkelige, urokkelige, helt solide i vores tro. Jesus vaklede aldrig, og det skulle vi heller ikke. Gå Hulk på Satan og være urokkelig. For hvem er på din side? Den, der befaler dig ikke at være bange, og hvem ved hvad der er i mørket, og den, der knuser sine fjender. Vær urokkelig.

#1. Når han dræber døden

1. Korinther 15:55-57

“O Død, hvor er din Brod? O Hades, hvor er din sejr?”Dødens brod er synd, og Syndens styrke er loven. Men tak være Gud, som giver os Sejren gennem vor Herre Jesus Kristus.

også i 1 Kor 15 er dette måske det mest magtfulde vers i Skriften. Korset er forgæves uden opstandelsen, og her håner Paulus døden, fordi den er blevet besejret. Det er det største håb, vi har. Jesus befriede os fra frygt for døden; og på grund af dette kan vi gøre alt.

 ligesom besejre helvede.

Hades, hvor er din sejr?

vi har sejr over døden; hvor meget mere spine-chilling får det? Det er for stort for os at forstå, at vi som kristne aldrig vil dø. Fordi døden allerede er blevet besejret, og dens Brod er ikke mere. Tag hjertet, Christian. Kristus har vundet dagen, en fortærende Ild strømmer ud af hans mund, han har befalet dig ikke at være bange, han ved hvad der er i mørket, og Lyset bor hos ham, han fortæller dig at være ubevægelig, og han har besejret døden. Hvilken større konge kunne vi tjene? —————————- Jeg håber du nød det! Det gav mig bestemt kuldegysninger et par gange! Hvis du kunne lide det, kan du lide vores Facebook-side på to sne og en Blog for flere ting som dette, samt indhold fra min kones blog.