5 måder at vokse din Tro i dag

gangbro med guld overlay indeholder post titel
glem ikke at Pin mig til senere!

Leder du efter måder at vokse din tro på? Hvis du hvisker, “ja,” så er du landet på det rigtige sted. Læs videre! Her er 5 måder at hjælpe dig med at vokse i tro.

dette indlæg kan indeholde tilknyttede links. Fuld offentliggørelse her.

vigtigheden af at vokse i din tro

lidt efter lidt, dag for dag lærer vi at høre hans stemme, at stole på Gud og at suge i hans kærlighed. Men ligesom et lille barn ikke kommer ind i deres seng en nat en ung og rejser sig næste morgen en voksen, sker der ikke en stærk tro natten over. Det tager tid og intentionalitet fra vores side–frø-vanding på Guds. ifølge 1 CO 3:6 er det han, der får frøet til at vokse. Og det er en god ting. Så Gud, når vi vover gennem denne liste sammen, vi ser på og stoler på, at du bliver stærkere i vores tro.

vokse din tro gennem frelse

Hvad siger Bibelen om gode gerninger og frelse?

ifølge Efeserne 2:8-9 fungerer gode gerninger ikke godt, når det kommer til frelse. Uanset hvor mange gode handlinger vi tilbyder, er det kun den ufortjente tjeneste, det, som vi kender som nåde, af Jesus Kristus, der redder os.

her er tre bibelske passager, der omhandler gode gerninger eller frelse:

  • “for vi er hans håndværk, skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forberedte før, at vi ville gå i dem.”
    (EF. 2:10 hjemmeside)
  • “hat hvis du vil bekende med din mund, at Jesus er Herre, og tror på dit hjerte, at Gud oprejste ham fra de døde, du vil blive frelst. For med hjertet, man tror resulterer i retfærdighed; og med munden bekendelse er lavet resulterer i frelse.”
    (Rom. 10: 9-10 internet)
  • “eller alle har syndet og mangler Guds herlighed.” 7792 (Rom. 3: 23 internet)
Tilmeld dig med kopier af gratis kristne printables

hvad var Jesu rolle i frelsen?

uden Jesus ville der ikke være nogen frelse. Han spiller i den rolle-gudskelov! Apostlenes Gerninger 4:12 gør det klart. Frelse findes ikke i nogen anden.

Gud sendte sin eneste søn på grund af kærlighed. Ifølge Johannes 3:16 vil alle, der tror på Jesus, have evigt liv.

Læs mere om min frelseshistorie her.

Board baggrund med hvid og guld rektangulær overlay annoncerer titel af indlæg.

vokse din tro gennem bøn

hvad Bibelen siger om bøn

Bibelen fortæller os at bede, eller kommunikere med Gud, kontinuerligt i 1 Thessaloniker 5:17. Guds ord tilskynder også til bøn i stedet for at underholde ængstelige tanker i fil. 4: 6 og lyder en opfordring til helbredelse i Jakob 5:16.

hvordan skal en nybegynder bede?

bare tal med Gud—sådan skal en nybegynder bede. Det er en samtale med vores far, en der kan være tavs eller talt, kort eller lang, veltalende eller ikke så meget.

den smukke del om bøn er, at vor Fader hører. Ifølge Mattæus 6:8 kender han vores behov, før vi nævner dem for ham.

og hvis du stadig er usikker på, hvordan du beder, skal du bruge denne passage som en retningslinje.

” … vor Fader, som er i himlen, helliget være dit navn. Dit Rige kommer, din vilje ske på jorden, som det er i himlen. Giv os denne dag vores daglige brød. Og tilgiv os vores gæld, som vi tilgiver vores skyldnere. Og led os ikke i Fristelse, men fri os fra det onde; thi dit er Riget og Magten og herligheden for evigt. Sandelig.” (Mat. 6:9-13)

bibelstudier

Hvordan laver man et bibelstudium?

en strøm af Bibelstudiemetoder venter os. Vi kan simpelthen læse Bibelen dagligt og studere de vers, vi støder på. Der er aktuelle undersøgelser, sæbe metode, induktive eller ord undersøgelser, og så mange flere tilgange til at forstå Bibelen.

bibelstudier for voksne

her er flere bibelstudier, jeg har haft gennem årene eller dem, der kommer stærkt anbefalet. Der er også en ny på listen – lige der i bunden. Skabt til at tro: En bibelstudie, en undersøgelse, der kan hentes, udgives den 24.September 2019. (BTV, det er til salg for kun $4.99 til september. 30. Prisen går op til $6.99 kom oktober, så tag din kopi snart!)

858387: oplever Gud arbejdsbog: at kende og gøre Guds vilje, Medlemsbog, opdateret oplever Gud arbejdsbog: at kende og gøre Guds vilje, Medlemsbog, opdateret
886556: Uninvited, studievejledning med DVD Uninvited, studievejledning med DVD
af Lysa TerKeurst
205876: ubudne: levende elsket, når du føler dig mindre end, udeladt og ensom ubudne: levende elsket, når du føler dig mindre end, udeladt og ensom
af Lysa TerKeurst
334124: at leve er Kristus: Pauls liv og tjeneste, Medlemsbog at leve er Kristus: Pauls liv og tjeneste, Medlemsbog
af Beth Moore
430477: alt under kontrol: En rejse med at give slip, hænge på og finde en fred, du næsten glemte, var mulig, Softcover det hele er under kontrol: En rejse med at give slip, hænge på og finde en fred, du næsten glemte, var mulig, Softcover
af Jennifer D. Lee
430519: Itamp; s alle under kontrol bibelstudie: en 6-ugers guidet rejse det hele er under kontrol bibelstudie: En 6-ugers guidet rejse
af Jennifer D. Lee
424573: Crash Chatterkassen: høre Godamp; s stemme frem for alle andre Crash Chatterkassen: høre Guds stemme frem for alle andre
af Steven Furtick
426583: Crash Chatterboks DVD Crash Chatterboks DVD
af Steven Furtick
542857: Slagmark af sindet 2-i-1, Bog og studievejledning slagmark af sindet 2-i-1, Bog og studievejledning
af Joyce Meyer
365488: Satans agn, 20-års jubilæumsudgave: Living Free from the Deadly Trap of Offense Satans agn, 20-års jubilæumsudgave: Living Free from the Deadly Trap of Offense
af John Bevere
558109: Satans agn, interaktiv studievejledning Satans agn, interaktiv studievejledning
af John Bevere
billede af troens kvinde

at blive hans prinsesse bibelstudie af helt elskede ministerier

oprettet til at tro: et Bibelordstudie af Kristi Skov

Lilla oval med hvide ord annoncerer oprettet til at tro bibelstudie
Klik her for at lære mere.
Klik her for at købe.

læser Bibelen dagligt

skal jeg læse Bibelen hver dag?

den smukke del om Gud er, at han ikke tvinger os til noget–ikke engang at læse Bibelen hver dag. Faktisk, han styrker os ikke til at læse det nogensinde. Men hvorfor gå glip af den gyldne mulighed for at kommunikere med Gud og lære af ham gennem hans skrevne ord?

Hvad er fordelene ved at læse Bibelen dagligt

Efeserne 6:17 kalder Bibelen et sværd. Det bruges offensivt og defensivt – men vi skal vide, hvad der er i Bibelen for at kunne bruge det effektivt. Gennem Skriften, vi ved om Gud, hvordan man håndterer forhold og uenigheder, hvor vigtigt det er at tilbyde tilgivelse, og hvordan man elsker andre. Vi finder også opmuntring til livets hårde hav og de tider med ro.

som en lampe til vores fødder og et lys til vores sti (SL 119:105) hjælper Guds Ord os med at navigere livets vej. Og jo mere vi bruger tid blandt hans smukke ord, jo mere sandsynligt er det, at vi vandrer på hans retfærdige veje. Hvorfor ikke læse Bibelen dagligt?

kopier af gratis kristne printables tilgængelige i abonnentbiblioteket - Titel øverst
Grib dine gratis 30 dage i Salmernes Bibellæsningsplan & andre Trosfokuserede Printables som dem ovenfor i Abonnentbiblioteket.
ikke abonnent? Tilmeld dig her.

fællesskab med andre

Hvad betyder det at være en del af et fællesskab?

vi blev ikke skabt til at leve livet alene. Gud tilbyder Fællesskabet til vores fordel. Genesis 2: 18 introducerer os til det første samfund af mennesker: Adam og Eva. Eva blev skabt som en ” hjælper.”På samme måde hjælper det at være en del af andres liv os, ligesom vi også hjælper andre.

i Det Gamle Testamente finder vi et fællesskab med israelitterne. Nogle mennesker var dommere, præster, kunstnere, konger og så videre. De boede sammen og hjalp hinanden.

vers fra Det Nye Testamente henviser til os som en del af et legeme (1 Co. 12:12-27.) Hver kropsdel har sine specifikke gaver-til at hjælpe med at tage sig af andre. Også, den femfoldige tjeneste af apostle, profeter, evangelister, præster, og lærere nævnt i Efeserbrevet 4:11-16 lister forskellige medlemmer af det åndelige samfund, der fik færdigheder og gaver til at hjælpe modne Guds folk.

Hvad er typerne af samfund?

typer af samfund i dag inden for den kristne verden inkluderer:

  • Kirke
  • små grupper
  • søndagsskoleklasser
  • discipelskab/Mentoring
  • opsøgende
  • missioner
  • familie
  • det kan også omfatte venner, skole, kvarterer og meget mere.

vokse tættere på Gud

Gud hjælper os med at vokse vores tro og vokse tættere på ham. Han får os til at vokse–og det er godt. Godt. Det hele begynder med Jesus og frelsen.

så gå videre, tag din Bibel og læs den dagligt. Grave i bibelstudier, og stole på bøn ofte. Og glem ikke at involvere dig i et samfund af andre–eller flere af dem!

Andre Nyttige Tro Vækstværktøjer:

  • 30-Day Bible Reading Challenge
  • bibelstudier(gratis & til køb)
  • gratis kristne ressourcer (inklusive en 3-dages hengivenhed, grafik og mere)

hvis du gerne vil have adgang til et endnu større Abonnentbibliotek med gratis printables, er du inviteret. Du skal blot abonnere ved at klikke på grafikken nedenfor. Du får adgang til Gratis bøn printables, erhverv baseret på Skriften, ministeriets overførsler, og andre tro værktøjer. Du vil modtage regelmæssige e-mails opmuntring og finde værktøjer til at hjælpe dig, dem, der støtter disse 5 måder at vokse din Tro i dag.

annoncerer Trosbiblioteket-lysegrøn med guld