poměr CAC LTV

jaký je poměr LTV/CAC?

LTV znamená „celoživotní hodnota“ na zákazníka a CAC znamená “ pořizovací náklady zákazníka.“Poměr LTV/CAC porovnává hodnotu zákazníka za jeho životnost ve srovnání s náklady na jeho pořízení.

tato metrika elektronického obchodu porovnává hodnotu nového zákazníka za jeho životnost vzhledem k nákladům na jeho získání.

pokud je poměr LTV/CAC menší než 1,0, společnost ničí hodnotu a pokud je poměr větší než 1.0, může to být vytváření hodnoty, ale je zapotřebí více analýzy. Obecně řečeno, poměr větší než 3.0 je považován za „dobrý“, ale to nemusí být nutně případ.

Graf: kurz finančního modelování eCommerce CFI.

jaký je vzorec poměru LTV/CAC?

Níže je celoživotní hodnota zákazníka, náklady na pořízení vzorec:

Příklad Výpočtu

eCommerce společnost utratí $10,000 na Google AdWords kampaň a získává 1000 nových zákazníků. Průměrný příjem na zákazníka je 50 USD a přímé náklady na vyplnění každé objednávky jsou 30 USD. Společnost si zachovává 75% svých zákazníků ročně.

Zákazník příspěvek na úhradu = $50 – $30 = $20

LTV = $20 / (1 – 75%) = $80

CAC = $10,000 / 1,000 = $10

LTV/CAC poměr = $80 / $10 = 8,0 x

V tomto případě, poměr je poměrně vysoká a společnost je výhodně získávání zákazníků – za předpokladu, že tam nejsou velké množství fixní náklady v podnikání.

Stáhněte si bezplatnou šablonu

zadejte své jméno a e-mail do níže uvedeného formuláře a stáhněte si bezplatnou šablonu nyní!

problémy s poměrem LTV / CAC

nejsou nutně dobrým ukazatelem ekonomického přínosu. Společnosti mohou mít značné fixní náklady, které je třeba zohlednit.

  • retenční sazby (nebo churn rate) se mění s časem a nejsou konstantní.
  • náklady na pořízení zákazníků se také mění s časem a nejsou konstantní.

Chcete-li se dozvědět více o CAC a LTV, podívejte se na náš online kurz finančního modelování elektronického obchodu. Tento kurz vám krok za krokem ukáže, jak modelovat ekonomiku marketingové kampaně pro podnikání elektronického obchodu.

Více učení

dozvědět Se více o jiné typy návratnosti investic, možná budete chtít vyzkoušet:

  • Návratnost Reklamní SpendROAS (Návratnost investic do Reklamy)ROAS (Návratnost investic do Reklamy) je důležitou eCommerce metrické. ROAS měří příjmy generované za dolar vynaloženého na marketing. Jedná se o podobnou a alternativní metriku ziskovosti jako návratnost investic nebo „návratnost investic“. ROAS se běžně používá v podnicích elektronického obchodu k vyhodnocení účinnosti marketingové kampaně.
  • návratnost Aktivzávrat aktiv & ROA FormulaROA Formula. Návratnost aktiv (ROA) je druh metriky návratnosti investic (ROI), která měří ziskovost podniku ve vztahu k jeho celkovým aktivům. Tento poměr ukazuje, jak dobře si společnost vede porovnáním zisku (čistého příjmu), který generuje, s kapitálem, který investovala do aktiv.
  • Návrat na EquityReturn vlastního Kapitálu (ROE)Návratnost vlastního Kapitálu (ROE) míra ziskovosti společnosti, které má společnost roční výnos (čistý zisk) rozdělen podle hodnoty jejího celkového vlastního kapitálu (tj. 12%). ROE kombinuje výkaz zisku a ztráty a rozvahu, protože čistý zisk nebo zisk je porovnán s vlastním kapitálem akcionářů.
  • Profit MarginNet Profit MarginNet ziskové rozpětí (také známé jako „ziskové rozpětí“ nebo „poměr čistého ziskového rozpětí“) je finanční poměr používaný k výpočtu procenta zisku, který společnost produkuje z celkových příjmů. Měří výši čistého zisku, který společnost získá za dolar získaných příjmů.
  • příspěvek MarginContribution MarginContribution margin je tržby podniku snížené o jeho variabilní náklady. Výsledný příspěvek na úhradu může být použita k pokrytí fixních
  • Co je Finanční ModelingWhat je Finanční ModelingFinancial modelování se provádí v aplikaci Excel pro předpověď finanční výkonnost podniku. Přehled toho, co je finanční modelování, jak & proč stavět model.
  • Finanční Modelování pro DummiesFinancial Modelování pro BeginnersFinancial modelování pro začátečníky je naše úvodní příručka pro finanční modelování – pokrýváme jak postavit model, Excel vzorce, osvědčených postupů a další.

Chcete-li se dozvědět více o finanční kariéře, podívejte se na interaktivní mapu kariéry CFI.