CAC LTV-suhde

mikä on LTV/CAC-suhde?

LTV tarkoittaa ”lifetime value” per asiakas ja CAC tarkoittaa ”customer acquisition cost.”LTV/CAC-suhde vertaa arvoa asiakkaan elinaikana, verrattuna hankintakustannuksiin.

tämä sähköisen kaupankäynnin mittari vertaa uuden asiakkaan arvoa sen elinaikana suhteessa kyseisen asiakkaan hankintakustannuksiin.

jos LTV / CAC-suhde on alle 1,0, yhtiö tuhoaa arvon, ja jos suhde on suurempi kuin 1.0, se voi luoda arvoa, mutta tarvitaan enemmän analyysia. Yleisesti ottaen suhdelukua, joka on suurempi kuin 3,0, pidetään ”hyvänä”, mutta näin ei välttämättä ole.

kaavio: CFI eCommerce financial modeling course.

mikä on LTV / CAC-suhteen kaava?

alla on elinikäinen arvo asiakashankinnan kustannuskaavaan:

esimerkkilaskelma

verkkokauppayritys käyttää 10 000 dollaria Google AdWordsin kampanjaan ja hankkii 1 000 uutta asiakasta. Keskimääräinen liikevaihto per asiakas on $50 ja suorat kustannukset täyttämällä kunkin tilauksen on $30. Yhtiö säilyttää asiakkaistaan 75 prosenttia vuodessa.

Asiakasmaksumarginaali = $50 – $30 = $20

LTV = $20 / (1 – 75%) = $80

CAC = $10,000 / 1,000 = $10

LTV / CAC ratio = $80 / $10 = 8,0 x

tässä tapauksessa suhdeluku on melko korkea ja yritys hankkii kannattavasti asiakkaita – olettaen, ettei liiketoiminnassa ole valtavasti kiinteitä kustannuksia.

lataa ilmainen malli

Kirjoita nimesi ja sähköpostisi alla olevaan lomakkeeseen ja lataa ilmainen malli nyt!

haasteet, joiden LTV / CAC-suhde on

, eivät välttämättä ole hyvä osoitus taloudellisesta hyödystä. Yrityksillä voi olla merkittäviä kiinteitä kustannuksia, jotka on otettava huomioon.

  • Retentioasteet (tai kiertonopeus) muuttuvat ajan myötä eivätkä ole vakio.
  • myös asiakashankinnan kustannukset muuttuvat ajan myötä eivätkä ole pysyviä.

saadaksesi lisätietoja CAC: stä ja LTV: stä, tutustu verkkokurssiimme eCommerce Financial Modeling. Tämä kurssi näyttää sinulle askel-askeleelta, miten mallintaa eCommerce-yrityksen markkinointikampanjan taloutta.

lisätietoja

saadaksesi lisätietoa muista sijoitetun pääoman tuoton tyypeistä haluat ehkä tarkistaa:

  • Return on Ad SpendROAS (Return on Ad Spend)ROAS (Return on Ad Spend) on tärkeä verkkokaupan metriikka. ROAS mittaa tuotot käytettyä markkinointia kohden. Se on samankaltainen ja vaihtoehtoinen kannattavuusmittari kuin ROI eli ”sijoitetun pääoman tuotto”. ROAS: ia käytetään yleisesti verkkokauppayrityksissä markkinointikampanjan tehokkuuden arviointiin.
  • Omaisuudentuotto omaisuuserien tuotto & ROA FormulaROA Formula. Sijoitetun pääoman tuotto (Return on Assets, ROA) on sijoitetun pääoman tuottomittari, joka mittaa yrityksen kannattavuutta suhteessa sen kokonaisvaroihin. Tämä suhdeluku kertoo, kuinka hyvin yritys suoriutuu vertaamalla sen tuottamaa voittoa (nettotuottoa) sen varoihin sijoittamaan pääomaan.
  • oman pääoman tuotto (Roe) oman pääoman tuotto (Roe) on yrityksen kannattavuuden mittari, jossa yrityksen vuosituotto (nettotuotto) jaetaan sen koko oman pääoman arvolla (eli 12%). ROE yhdistää tuloslaskelman ja taseen, kun nettotulosta tai voittoa verrataan omaan pääomaan.
  • voittomarginaali voittomarginaali (tunnetaan myös nimellä ” voittomarginaali ”tai” Nettovoittomarginaalisuhde”) on taloudellinen suhdeluku, jota käytetään laskettaessa yrityksen voittoprosenttia kokonaistuloistaan. Se mittaa nettovoiton määrää, jonka yritys saa tuotettua dollaria kohden.
  • Maksumarginaali Maksumarginaali Maksumarginaali on yrityksen myyntituotto vähennettynä sen muuttuvilla kustannuksilla. Tuloksena saatua voittomarginaalia voidaan käyttää kattamaan sen kiinteä
  • mikä on taloudellinen mallintaminen mikä on taloudellinen mallintaminen taloudellinen mallintaminen suoritetaan Excelissä yrityksen taloudellisen tuloksen ennustamiseksi. Yleiskatsaus siitä, mitä on taloudellinen mallinnus, miten & miksi rakentaa malli.
  • Financial Modeling for DummiesFinancial Modeling for BeginnersFinancial modeling for beginners on johdantooppaamme rahoitusmallinnukseen-käsittelemme mallin rakentamista, Excel-kaavoja, parhaita käytäntöjä ja paljon muuta.

jos haluat lisätietoja finance careersista, tutustu CFI: n interaktiiviseen Urakarttaan.