CAC LTV Arány

mi az LTV/CAC Arány?

LTV jelentése “élettartam érték” per ügyfél és CAC jelentése “ügyfél beszerzési költség.”Az LTV / CAC Arány összehasonlítja az ügyfél értékét életük során, összehasonlítva a megszerzésük költségével.

ez az e-kereskedelmi mutató összehasonlítja az új ügyfél élettartamát az ügyfél megszerzésének költségével.

ha az LTV / CAC arány kisebb, mint 1,0, a vállalat megsemmisíti az értéket, és ha az arány nagyobb, mint 1.0, lehet, hogy értéket teremt, de további elemzésre van szükség. Általánosságban elmondható, hogy a 3,0-nál nagyobb arányt “jónak” tekintik, de ez nem feltétlenül így van.

táblázat: CFI e-kereskedelmi pénzügyi modellezés tanfolyam.

mi az LTV / CAC Arány képlet?

az alábbiakban az élettartam érték az ügyfél beszerzési költség képlete:

példa számítás

egy e-kereskedelmi vállalat 10 000 dollárt költ egy Google AdWords kampányra, és 1000 új ügyfelet szerez. Az egy ügyfélre jutó átlagos bevétel 50 dollár, az egyes megrendelések kitöltésének közvetlen költsége 30 dollár. A vállalat évente megtartja ügyfeleinek 75% – át.

ügyfél hozzájárulási árrés = $50 – $30 = $20

LTV = $20 / (1 – 75%) = $80

CAC = $10,000 / 1,000 = $10

LTV / CAC arány = $80 / $10 = 8,0 x

ebben az esetben az arány meglehetősen magas, és a vállalat nyereségesen szerez ügyfeleket – feltételezve, hogy az üzletben nincs hatalmas fix költség.

töltse le az ingyenes sablont

írja be nevét és e-mail címét az alábbi űrlapon, és töltse le az ingyenes sablont most!

kihívások az LTV / CAC Arány

a hozzájárulási különbözet nem feltétlenül jelzi jól a gazdasági hasznot. A vállalatok jelentős fix költségekkel rendelkezhetnek, amelyeket figyelembe kell venni.

  • a retenciós ráta (vagy lemorzsolódási arány) idővel változik, és nem állandó.
  • az ügyfelek beszerzési költségei szintén változnak az idővel, és nem állandóak.

ha többet szeretne megtudni a CAC-ról és az LTV-ről, nézze meg online tanfolyamunkat az e-kereskedelmi pénzügyi modellezésről. Ez a kurzus lépésről lépésre megmutatja, hogyan lehet modellezni egy e-kereskedelmi vállalkozás marketing kampányának gazdaságosságát.

további tanulás

ha többet szeretne megtudni a befektetés megtérülésének más típusairól, érdemes megnéznie:

  • a hirdetési kiadások megtérülése a ROAS (a hirdetési kiadások megtérülése)fontos e-kereskedelmi mutató. A ROAS az elköltött marketing dolláronként generált bevételt méri. Ez egy hasonló és alternatív jövedelmezőségi mutató, mint a ROI, vagy a “befektetés megtérülése”. A ROAS-t általában az e-kereskedelmi vállalkozásokban használják a marketingkampány hatékonyságának értékelésére.
  • eszközök Megtérüléseeszközök megtérülése & ROA FormulaROA Formula. Az eszközök megtérülése (ROA) egyfajta befektetés megtérülése (ROI) mutató, amely egy vállalkozás jövedelmezőségét méri az összes eszközéhez viszonyítva. Ez az arány azt jelzi, hogy a vállalat milyen jól teljesít, összehasonlítva az általa generált nyereséget (nettó jövedelmet) az eszközökbe fektetett tőkével.
  • saját tőke Megtérülésea saját tőke megtérülése (ROE)a Társaság jövedelmezőségének mértéke, amely a Társaság éves hozamát (nettó jövedelem) elosztja a teljes saját tőke értékével (azaz 12%). A ROE egyesíti az eredménykimutatást és a mérleget, mivel a nettó jövedelmet vagy nyereséget összehasonlítják a saját tőkével.
  • Haszonkulcsnet haszonkulcs (más néven ” haszonkulcs “vagy” nettó haszonkulcs Arány”) egy pénzügyi arány kiszámításához használt százalékos nyereség egy vállalat termel a teljes bevétel. Méri a nettó nyereség összegét, amelyet egy vállalat megszerez a megszerzett bevétel dolláronként.
  • hozzájárulási Különbözethozzájárulási különbözet a vállalkozás árbevétele a változó költségekkel csökkentve. Az így kapott hozzájárulási különbözet felhasználható annak rögzített fedezésére
  • mi a pénzügyi Modellezésmi a pénzügyi Modellezésa pénzügyi modellezést Excelben hajtják végre a vállalat pénzügyi teljesítményének előrejelzésére. Áttekintés arról, hogy mi a pénzügyi modellezés, hogyan & miért kell modellt építeni.
  • pénzügyi modellezés Dummiespénzügyi modellezés Kezdőknekpénzügyi modellezés kezdőknek a mi bevezető útmutató a pénzügyi modellezés – bemutatjuk, hogyan kell építeni egy modell, Excel képletek, a legjobb gyakorlatok, és így tovább.

ha többet szeretne megtudni a pénzügyi karrierről, nézze meg a CFI interaktív Karriertérképet.