Hvad Vil Det Sige At Være I Kristus?

skrevet

Hvad betyder udtrykket “i Kristus”? Er der betydning for denne erklæring?

i os

hvad det betyder at være i Kristus er lige det modsatte af hvad det betyder at være i os. Hvad jeg mener er, hvis vi ikke er i Kristus, er vi kun i os. Det handler om os og ikke om andre. Selvfølgelig gør mange ikke-gemte mennesker nogle bemærkelsesværdige ting for menneskeheden, og det er godt, men det vil aldrig placere dem i et personligt forhold til Gud. Gerninger er gode, hvis man bliver frelst, men gerninger af en ikke-frelst person vil ikke gøre dem noget godt på Dommens Dag (Åb 20:12-15) eller efter deres død (Heb 9:27). Gode gerninger har en plads i den troendes liv, men de har ingen plads i vores frelse. Det er fordi ” ved nåde er du blevet frelst ved tro. Og dette er ikke din egen handling; Det er Guds gave” og” ikke et resultat af gerninger, så ingen kan prale ” (Ef 2:8-9), og når jeg kender min natur, er jeg sikker på, at jeg vil prale. Men vi kan kun prale i Kristus! Og i Guds uendelige barmhjertighed og nåde, men kun at være i os og hvad godt vi gør, er at være moralsk og åndeligt konkurs. Vi har brug for, at Gud træder ind på vores vegne og levendegør de af os, der var døde (Ef 2:1-2). Hvis ikke for at Gud giver os omvendelse (Rom 2:4; 2 Pet 3:9), er vi uden håb og uden afhjælpning for den kommende dom for vores synder.

menneskelig natur

at blive fundet i Kristus vil aldrig blive fundet i at være menneske. Når jeg møder mennesker, som jeg er vidne til, og de fortæller mig: “Jeg er en ret god person”, gentager jeg Guds ord, der siger: “ingen er retfærdig, Nej, ikke en” (Rom 3: 10), så Paulus dækkede enhver, der troede, de ville være undtagelsen ved at sige: “nej, ikke en.”Det udelukker alle! Så kan jeg sige :” ingen forstår; ingen søger Gud ” (Rom 3:11). Endnu en gang giver Paulus plads til “ingen”, der søger efter Gud eller forstår ting uden Guds Ånd (Rom 8). Og ikke de fleste, men “alle er vendt til side; sammen er de blevet værdiløse; ingen gør godt, ikke engang en” (Rom 3:12). Brugen af” ingen, ikke en “og” alle ” viser tydeligt, at der er nul menneskelige undtagelser. Vi kan gøre gode ting, menneskeligt talt, men gerninger er som beskidte klude for Gud (Esajas 64:6). Forestil dig, at du serverer en lækker, sund banket, og al maden er perfect…it er gratis for alle at komme … men nu kommer du ud og tjener folk ved at scooping ud maden med dine hænder, mens du tørrer din næse og hoster. Hvor mange ville stadig være villige til at spise den mad, selvom den er perfekt? Jeg vil vove at sige, ” ikke one…no, ikke en!”Du ser min pointe, jeg håber. Et hundrede procent af menneskeheden er faldet til kort, og jeg vil sige, uendeligt kort af Guds herlighed (Rom 3:23). Ville du ikke?

i Gud

Jesus Kristus og Faderen er en. De er en i formål , enhed og fuld guddom, men Jesus underkastede sig villigt Faderen og gik til korset på vores vegne. Han viste sig at være uden plet eller plet eller rynke og har været, var og vil for evigt være uden synd. Jesus sagde altid: “for jeg er kommet ned fra himlen, ikke for at gøre min egen vilje, men hans vilje, som sendte mig “(Joh 6:38), og selv under lidenskabens rædsel sagde: “Min Fader, hvis dette ikke kan passere, medmindre jeg drikker det, skal din vilje ske” (Matt 26:42). Jesus som Gud kan ikke synde, men Bar verdens synder. Han kom for at give sit liv som en løsesum for mange (Markus 10:45), og de mange er dem, som Gud har bragt til omvendelse og tillid til Jesus Kristus. Ligesom Lasarus havde brug for Jesu hjælp til at blive oprejst fra de døde, tog det Guds Ånd at rejse os til evigt liv gennem tillid til Kristus (ApG 4:12). Det var ham, Vi løb og fandt tilflugt, og til ham satte vi vores lid til og skulle aldrig mere skamme os (Rom 10:11), “for Skriften siger,’ Enhver, der tror på ham, vil ikke blive til Skamme'” ( 1 Pet 2:6), noget Profeten Esajas sagde (Esajas 28:16), Så dette er ikke rigtig ny lære.

i Kristus

at findes i Kristus er at være klædt i hans retfærdighed. For eksempel, hvis du er i Kristus, er du en ny skabelse i ham. Apostelen Paulus skriver: “derfor, hvis nogen er i Kristus, er han en ny skabelse. Det gamle er gået bort; se, det nye er kommet” (2 Kor 5:17), så det var “for vores skyld gjorde han ham til Synd, der ikke kendte Synd, så vi i ham kunne blive Guds retfærdighed” (2 Kor 5:21). At være i Kristus er at have sin Retfærdighed, og vi har brug for det for at stå foran Gud, især da vi ikke har nogen egen retfærdighed, og en selvretfærdighed er det sidste, vi har brug for! At være i Kristus eller at tro på Kristus er at stole på Kristus. Det er også at være i Kristi egen retfærdighed. Der er ingen forskel mellem dem, der “retfærdiggøres ved hans nåde som en gave ved den forløsning, der er i Kristus Jesus” (Rom 3:24), og “så skal I også betragte jer som døde for synden og levende for Gud i Kristus Jesus” (Rom 6:11). Det er sandt for alle eller alle, at “syndens løn er død, men Guds frie gave er evigt liv i Kristus Jesus, vor Herre” (Rom 6:23). Konklusionen er ,” hvis ånden fra ham, der oprejste Jesus fra de døde, bor i dig, vil den, der oprejste Kristus Jesus fra de døde, også give liv til dine dødelige kroppe gennem sin Ånd, der bor i dig” (Rom 8:11). Nu kan vi med sikkerhed sige, at hverken “højde eller dybde eller noget andet i hele skabelsen vil være i stand til at adskille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre” (Rom 8:39), inklusive døden (Rom 8:38).

konklusion

vi kunne endda sige, at kirken selv, selv “selvom mange, er et legeme i Kristus og individuelt medlemmer af hinanden” (Rom 12:5). På grund af Faderens valg, “du er i Kristus Jesus, som blev os Visdom fra Gud, retfærdighed og Helliggørelse og forløsning” (1 Kor 1:30). Vi satte os ikke i Kristus; det var faderen, der trak os til Kristus (Joh 6:44). Hvis du er “retfærdiggjort i Herren Jesu Kristi navn og ved vor Guds Ånd” (1 Kor 6:11), er du i Kristus. At findes i Kristus er at være på det mest vidunderlige sted af alle, fordi ” i Adam alle dør, så også i Kristus skal alle gøres levende “(1 Kor 15:22), så kun” i Kristus Gud forsonede verden med sig selv, ikke tælle deres overtrædelser mod dem, og overlade os budskabet om forsoning ” (2 Kor 5:19). Derfor er det “i Kristus Jesus er i alle Guds sønner ved tro “(Gal 3:26), og “så mange af jer, som blev døbt til Kristus, har iført Kristus” (Gal 3:27). Hvis du er blevet bragt til omvendelse og nu stoler på Kristus, er du “i Kristus” og har faktisk “sat på Kristus.”Det er det bedste sted at være, især når vi alle står foran Gud.

her er nogle relaterede læsning for dig: 7 forskellige måder Jesus viste kærlighed