Arethusa Falls

Arethusa Falls var kanskje vår favoritt foss I Det Hvite Fjellområdet (selv om Vi også likte Crystal Cascade nesten like mye).

Det kan ganske muligens være vår favoritt foss I New England-området, selv Om Moxie Falls bare slo den ut på Vår Topp 10 Beste New England Fosser Liste.

Arethusa_Falls_079_10022013 - Arethusa Falls flankert Av Høstfarger
Arethusa Falls flankert Av Høstfarger

Arethusa Falls hadde en høyde på en rapportert 160ft høy, selv om det var tenkelig at Det kunne være så høyt som 200ft eller så kort som 125ft avhengig av hvem du snakker med.

men uansett hva som er tilfelle med akademisk statistikk, det som virkelig gjorde denne fossen skiller Seg ut Til Julie og Jeg (og til og med vår datter) var sammenstillingen av vakre Og livlige Høstfarger som flankerer den høye strandy-kolonnen med vann.

Videre måtte vi jobbe litt for å nå denne perlen, så kanskje det også gjorde belønningen for å se det så mye søtere.

Andre Turmuligheter I Arethusa Falls

i Tillegg til Arethusa Falls tok vi også en avstikker langs Bemis-Bekken som tillot oss å se to fosser – Bemis Falls og Coliseum Falls.

Arethusa_Falls_118_10022013 - Ser mot jernbanen og klippene (som jeg tror Er Frankenstein-Klippene) ved trailhead parkering For Arethusa Falls
Ser mot jernbanen og klippene (som Jeg tror Er Frankenstein-Klippene) Ved trailhead parkering For Arethusa Falls

disse mindre men attraktive fosser på samme bekk var bare varme opp handlinger til arethusa falls.

men omveien for å oppleve disse bonusfossene hadde også gjort en allerede moderat vanskelig tur enda vanskeligere av grunner som vi kommer inn på senere på denne siden.

i alle fall ble vanskelighetsgraden som vi har gitt denne turen, dunket opp for å gjenspeile vår erfaring med Å inkludere Bemis Brook Trail omvei.

det var også muligheter for å forlenge turen for å besøke Ripley Falls samt de store skallede Frankenstein-Klippene.

Arethusa_Falls_044_10022013-Det flerlags Colosseum Faller langs Bemis Brook Detour
Det flerlags Colosseum Faller langs Bemis Brook Detour

disse klippene raget høyt over scenen Og var synlig fra stien.

vi hadde Imidlertid ikke tid til å vandre opp Til Frankenstein-Klippene (spesielt med en to år gammel datter som kjører barnevognen).

videre var det en kortere sti fra et annet trailhead for å oppleve Ripley Falls, som vi dekker i en annen skrive opp.

Vandring Til Arethusa Falls – Fra Trailhead Til Bemis Brook Junction

Arethusa Falls Trail begynte i et stort asfaltert rydningsområde rett ved siden av en jernbanespor, samt det som så ut som en persons eiendom på den andre siden av sporet.

Arethusa_Falls_011_10022013 - Julie starter På Arethusa Falls Stien etter å ha forlatt jernbanesporene ved trailhead

siden vi var en av de første på parkeringsplassen om morgenen vår tur vi hadde ingen problemer med å finne en plass.

så, etter å ha fått vårt vann og snacks pakket opp mens du lastet vår datter i barnevognen, fortsatte vi å gå langs jernbanesporet til venstre før vi krysset den.

Utover jernbanesporene la vi merke til et skilt som indikerte at vi nå hadde lagt ut på stien til Arethusa Falls.

Knapt noen få minutter inn i turen, ble vi umiddelbart møtt med en beslutning da vi møtte en sti veikryss.

Arethusa_Falls_013_10022013-Julie ved et skiltet løypekryss der stien til Arethusa Falls gikk til høyre, Men Bemis Brook-Omveien gikk til venstre. Vi valgte Sistnevnte
Julie ved et skiltet løypekryss hvor stien til Arethusa Falls gikk til høyre, men Bemis Brook-Omveien gikk til venstre. Vi valgte sistnevnte

den venstre stien ble merket Bemis Brook mens den rette banen ble merket Arethusa Falls.

hvis vi ikke visste bedre, ville vi sannsynligvis ha fulgt høyre side direkte mot Arethusa Falls.

vi hadde imidlertid lest i litteraturen at det var verdt å gjøre omveien for å gå Til Bemis Brook og dens par fosser før vi kom Tilbake Til Arethusa Falls Trail lenger opp i fjellet.

så vi endte opp med å gjøre Den valgfrie Bemis Brook omvei, som vi vil beskrive i neste avsnitt.

Vandring Til Arethusa Falls – Bemis Brook Omvei

Arethusa_Falls_031_10022013 - den lille, men attraktive Bemis Falls På Bemis Brook Trail Omvei
den lille, men attraktive Bemis Falls På Bemis Brook Trail Omvei

bemis brook omvei ble umiddelbart En Mye Smalere Sti Med Noen Deler Tilsynelatende Litt Erodert Mens Andre Deler Var Litt Overgrodd.

Med Tahia båret på ryggen min, måtte jeg definitivt være forsiktig med å gjøre feil eller til og med ved et uhell la henne bli riper eller banket av overveksten.

Når det er sagt, var det gule blazes eller hashes malt på trær som hjalp oss med å holde kurset.

etter ca 20 minutter på den smalere og grovere stien, møtte vi et skilt som pekte oss til Bemis Falls.

Arethusa_Falls_036_10022013 - mellom Bemis Falls Og Coliseum Falls ble stien på Bemis Brook Omvei allerede sketchy
mellom Bemis Falls og Coliseum Falls, stien på Bemis Brook Omvei ble allerede sketchy

denne fossen ble diminutiv om det hadde noen karakter som bekken falt over små lag på rad gir Det Litt Av En Rislende Utseende.

stien fortsatte utover Bemis Falls over flere erosjonsutsatte seksjoner, samt den merkelige overveksten som kom inn på stien.

etter ytterligere 10 minutter på Bemis Brook Trail, så vi de attraktive Coliseum Falls, som inneholdt flere små trinn som gir det litt mer karakter enn Bemis Falls.

etter å ha fylt Colosseum Faller, innså vi da at vi måtte klatre opp en veldig bratt bakke.

Arethusa_Falls_055_10022013 - Utover Coliseum Falls begynte Bemis Brook Trail en veldig bratt og rooty stigning for å bli med direkte opp Med Arethusa Falls Trail
Utover Coliseum Falls begynte Bemis Brook Trail en veldig bratt og rooty stigning for å bli med Direkte opp Med Arethusa Falls Trail

stien var så bratt at vi måtte holde fast på røtter og Til Og Med Gjøre Bruk Av Alle Fire Av Våre Lemmer På Steder Der «Stien» Var Den Bratteste.

det føltes i hovedsak som en unsanctioned off-trail scramble, Og Julie og jeg var veldig opptatt av utilsiktet skade vår datter som kjørte ryggen min hele tiden vi var engasjert i denne oppstigningen.

hvis det ikke var for de gule flammene strategisk plassert på noen av trærne under oppstigningen, ville vi nok ha erklært nederlag og backtrack til krysset ved starten av hele turen.

Det var også av denne grunn At Bemis Brook Omvei var bedre gjort på vei opp (som vi gjorde det) i stedet for på vei ned.

Arethusa_Falls_057_10022013 - Julie bruker alle sine lemmer på den svært bratte oppstigningen som kreves for å forlate Bemis Brook Detour Trail Og bli med På Arethusa Falls Trail
Julie bruker alle sine lemmer På den svært bratte oppstigningen som kreves for å forlate Bemis Brook Detour Trail Og bli med På Arethusa Falls Trail

tross alt ville det være mye vanskeligere å gå ned stier Som Var Så Bratte, Spesielt Gitt Hvor Lett Det Ville Være Å Glide Og Potensielt Falle Ned I Fjellet.

selv om konvensjonell visdom ville si at å gå nedoverbakke på stier ville være langt enklere enn å gå oppoverbakke på stier, tror jeg denne delen av Bemis Brook Omvei overskred bratthet terskelen der denne regelen ikke lenger holder.

så etter en varm og svett (samt nervøs) 15 minutter, vi endelig så en betryggende skilt av en annen sti veikryss som markerer vår retur Til Arethusa Falls Trail.

På dette tidspunktet var vi tilbake til blå hasher i stedet for gule.

Vandring Til Arethusa Falls – Resten Av Hovedløypa

Arethusa_Falls_060_10022013 - Tilbake på hovedløypa arethusa Falls Som var merket med disse blå hash (i stedet for de gule langs Bemis Brook Trail)
Tilbake På hovedløypa Arethusa Falls Som var merket med disse blå hash (i stedet for de gule langs bemis brook trail)

Arethusa Falls Stien fortsatte å klatre oppoverbakke, men det var en langt mildere karakter enn Bemis Brook omvei vi hadde tatt tidligere.

vandringen var mye enklere, selv om det var noen gjørmete flekker underveis.

Vi så også andre turgåere som tilsynelatende Bemis Brook Trail ikke var en populær sti (kanskje det forklarte hvorfor det virket som om vi var de eneste som gjorde det).

på toppen av stigningen nådde vi enda en sti veikryss.

Arethusa_Falls_066_10022013 - Ned Til Bemis-Bekken På siste spor som fører Til Arethusa-Fossen
Ned Til Bemis-Bekken på siste spor som fører Til Arethusa-Fossen

denne gangen førte stien til høyre mot Ripley Falls mens stien til venstre restauranter i nærheten av arethusa falls

denne nedstigningen var ikke triviell, så vi visste at det ville være en faktor på vei ut igjen.

likevel var det fortsatt noe lett å følge til vi nådde rocky creek-sengen i Bemis-Bekken igjen.

På dette tidspunktet måtte vi krype på disse bergarter og steinblokker for å komme ned til bekken og endelig få et rent blikk På Arethusa Falls.

Arethusa_Falls_072_10022013 - Ser fremover På Arethusa Falls og bouldery Bemis Brook stream bed hinting på ujevn boulder scramble kreves for å få en god titt på fossen

Vi Så Mange Andre Mennesker Fortsette Å Klatre Forbi De Fallne Loggene Og Helt Opp Til Foten av Den Imponerende Fossen.

men gitt den vanskelige scrambling på disse steinblokker og bergarter, så vel som byrden Av Tahia som rider ryggen min (terrenget her var for grovt til å la henne gå alene), var vi fornøyd med å ha våre litt fjerne, men omfattende synspunkter.

Totalt tok det oss ca 45 minutter fra Slutten Av Bemis Brook Omvei til fossen (eller omtrent 90 minutter fra trailhead).

men på returturen var det helt nedoverbakke etter den første klatringen tilbake, og det tok oss omtrent en time å gå tilbake til trailhead parkeringsplassen.

Arethusa_Falls_114_10022013 - selv om returturen fra Arethusa Falls var stort sett nedoverbakke, var det ikke alt glatt seiling da vi fortsatt hadde noen gjørmete seksjoner som vi måtte komme over

som et resultat, vi brukte ca 3 Timer På Denne Ekskursjonen Med Ca 2,5 Timer Av Det Tilbrakte Fotturer På Stien.

resten av tiden ble brukt til å ta bilder og ha en matbit.

Myndigheter

Arethusa Falls ligger I White Mountain National Forest nær North Conway I Carroll County, New Hampshire. Det administreres av Us Forest Service. For informasjon eller henvendelser om området samt gjeldende forhold, besøk deres hjemmeside eller Facebook-side.

BILDERVIDEOMMER INFO

Arethusa_Falls_009_10022013 - stien til Arethusa Falls fortsatte på den andre siden av jernbanesporene overfor trailhead parkeringsplass
Arethusa_Falls_014_10022013 - dette skiltet var til minne om noen som mistet livet i 2007, og kanskje det var en foreshadowing av hvor grov Bemis Brook Omveien skulle bli
Arethusa_falls_015_10022013 - det tok ikke lang tid før bemis brook - stien gikk parallelt med bemis brook
Arethusa_falls_017_10022013-ankom en tegn som peker Ut Bemis Falls
Arethusa_Falls_022_10022013 - den første fossen vi så på Bemis Brook Trail var Bemis Falls
Arethusa_Falls_037_10022013 - Bemis Brook Trail ble merket med gule flammer for å hjelpe oss å finne veien på noen av de mindre åpenbare stedene
Arethusa_falls_038_10022013 - Julie Fortsetter På Den Smale og Stadig Mer Sketchy bemis brook trail utover Bemis Falls
Arethusa_falls_040_10022013 - Nærmer Seg Colosseum Falls, Som Var Den Andre av fossene på bemis Falls Brook
Arethusa_Falls_048_10022013 - Direkte titt på De øvre nivåene Av Colosseum Falls
Arethusa_Falls_053_10022013 - Julie starter på den grove oppstigningen som forbinder Bemis Brook Trail Med Arethusa Falls Trail, som klatret umiddelbart Etter Colosseum Falls
arethusa_falls_058_10022013 - De Gule Flammene Som Denne Var spesielt nyttige når Det ikke Var Klart Hvor Vi Skulle Klatre Opp Til Neste På Den Bratte Og Sketchy Oppstigningen Tilbake Til Arethusa Falls Trail Fra Bemis Brook Trail
arethusa_falls_059_10022013 - Dette skiltet var et velkomment syn da vi visste at Det verste Av Bemis Brook Detour var over Og vi var tilbake På hovedløypa Til Arethusa Falls
Arethusa_Falls_062_10022013 - Vi var ikke alene på hovedløypa Arethusa Falls, som sto i sterk kontrast til Bemis Brook Detour siden vi var de eneste på den stien
arethusa_falls_063_10022013 - julie krysset over en bro, som Jeg Tror Var Den Eneste Broen Vi Så På Arethusa Falls Stien
Arethusa_falls_065_10022013-Skiltet markerer toppen av klatre og Nå Var Det På Tide Å Gjøre endelig nedstigning ned Til Arethusa Falls
Arethusa_Falls_069_10022013 - Endelig ned til Arethusa Falls, hvor du Kan se andre mennesker komme helt opp til fossen som gir en følelse av skala av størrelsen på denne fossen
Arethusa_Falls_089_10022013 - Zoomet inn se på bare fossen arethusa falls I Lys Høstflyt
Arethusa_falls_095_10022013 - Tar en siste titt på Arethusa falls før vi dro tilbake til trailhead
arethusa_falls_110_10022013 - Da Det Var På Tide Å Gå, Måtte Vi Gå Opp Denne Delen For Å Forlate bemis Brook før det var helt nedoverbakke Igjen Til Arethusa Falls Trailhead
Arethusa_Falls_113_10022013 - det var noen gjørmete flekker på Arethusa Falls Trail, men noen av disse områdene ble lett krysset av strandpromenader som dette
Arethusa_Falls_115_10022013 - returturen fra arethusa falls var ganske mye jevn seiling Bortsett Fra De Få Gjørmete Stedene. Tahia hadde det gøy å peke ut de blå hashene underveis

For Å nå Arethusa Falls Trailhead fra Hvor Hwy 16 og Hwy 302 møtes i den sørlige enden Av North Conway, følg White Mountain Hwy (Hwy 302) nord for ca 8 miles.

ved lyskrysset Hvor Hwy 302 og Hwy 16 deler seg igjen, ta til venstre for å fortsette På Hwy 302.

Arethusa_Falls_004_10022013 - Parkering av bilen på nærmeste mellomrom Til Arethusa Falls Trail, som bare var på den andre siden av jernbanesporene

deretter følger du hwy 302 på grunn av vest og nordover i ca 14,5 miles til Det Er En Skiltet Avkjøring Til Venstre For Arethusa Falls Road.

vi fulgte Arethusa Falls Road rett til enden av jernbanesporene.

vi la imidlertid merke til at det også var spillover parkering på høyre side av avkjøringen, som vi kunne tenke oss ville komme til nytte hvis de nærmere parkeringsplassene var utilgjengelige.

jeg kan helt se det som skjer da de nærmere parkeringsplassene definitivt var pakket da vi avsluttet vår tur like før middagstid.

Arethusa_Falls_002_10022013 - Ser tilbake på spillover parkeringsplasser, som bare så skjedde for å gi denne visningen Av Frankenstein Cliffs

Samlet sett var denne stasjonen omtrent 19 miles totalt og ville krever minst 30 minutters kjøring.

For geografisk sammenheng Var North Conway 11 miles vest for Fryeburg, Maine, 42 miles (over en times kjøretur) øst for Lincoln, 63 miles (90 minutters kjøring) nordvest For Portland, Maine, 136 miles (over 2,5 timers kjøring) nord For Boston, Massachusetts og 214 miles (over 3,5 timers kjøring) sørøst For Montreal, QC, Canada.

Finn Et Sted Å Bo

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

Topp ned feie av fossen

Relaterte Topp 10 Lister

Ressurser For Planlegging Av Reiser

Overnattingssteder I Nærheten

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

Utvalgte Bilder Og Attraksjoner I Nærheten

Ripley_Falls_021_10022013-det var mulig å utvide arethusa Falls fottur til en enda lengre tur Til Ripley Falls, som er vist her, men det var ikke nødvendig siden Det hadde en egen sti og kort tur til den
Det var mulig å utvide Arethusa Falls fottur til en enda lengre tur Til Ripley Falls, som er vist her, men det var ikke nødvendig siden Det hadde en egen sti og kort tur til Den

Tagged with: white mountain, white mtn, national forest, crawford notch, carroll county, north conway, new hampshire, waterfall, new england, harts location, bemis brook, bemis falls, coliseum falls, frankenstein cliffs

Besøkendes Anmeldelser Av Denne Fossen:

Ingen brukere har sendt inn en skrive-opp/anmeldelse av denne fossen

har du vært i en foss? Send inn en skrive opp / gjennomgang og dele dine erfaringer eller inntrykk

Gjennomgå En Foss

Nærmeste Fossefall

The Waterfaller Newsletter

The Waterfaller Newsletter er der vi kuratere vell av informasjon På World Of Waterfalls nettside og levere den til deg i bite-sized biter i innboksen din. Du får også eksklusivt innhold som…

• Waterfall Wednesdays
  • Insider Tips
  • Bruker-sendt Waterfall Write-up Av Måneden
  • og de siste nyhetene og oppdateringene både på nettsiden og rundt den fantastiske verden av fossefall

Abonner På Waterfaller Nyhetsbrev og gi Meg Waterfall Wednesdays!

Prosessen Med hvordan Jeg Tjener Inntekt Dele Min Lidenskap Gjennom Levde Erfaringer