Hiking The Wildcat Trail

Start: Wildcat Trail trailhead skilt i nordvest hjørnet av besøkssenteret parkeringsplass

Avstand: 3,2 miles til slutten av loop med tur / retur totalt nesten 4 miles

Hiking tid: 2 til 3 timer

Vanskelighetsgrad: Moderat på grunn av sand seksjoner

Sti Overflate: Sand, Smuss Og Stein Sti

Beste Sesong: Vår Og Høst

andre sti brukere: hest ryttere

Canine kompatibilitet: bånd hunder tillatt

avgifter og tillatelser: Park inngangsavgift kreves

Tidsplan: Åpent året rundt; sjekk nettsiden for nedleggelser

Kart: USGS: Rooster Rock, AZ-UT; trail kart tilgjengelig på park visitor center

Trail kontakt: Navajo Nation Parks and Recreation, POSTBOKS 2520, Window Rock, az 86515; (435)-727-5871 eller (928) 871-6647; nettsted.

Finne trailhead: Fra Mexican Hat, Utah, kjør vest på US 163 FOR 20,5 miles Til Monument Valley Road. Ta til venstre (sørøst) på Monument Valley Road og kjøre 3,9 miles til visitor center parkeringsplass og park i det nordvestlige hjørnet av mye. Stien er bare en kort spasertur På Indian Route 42.

Trailhead GPS: 36.985333, -110.113350

Wildcat Trail er den eneste selvstyrte stien I Monument Valley Navajo Tribal Park, men ruten tilbyr noe verdensklasse natur som det tar turgåere en tur gjennom verdensberømte Mitten Buttes og Merrick Butte.

Navajo Parks And Recreation Department, som forvalter parken, deler denne meldingen med besøkende: «Navajo-folket har en skikk som har holdt ut. Når besøkende kommer, blir de alltid behandlet som ærede gjester. De blir tilbudt ly, varme og næring slik at de kan fortsette på reisen. Den samme gjestfriheten vi tilbyr deg, og vi håper at du har et trygt og hyggelig besøk til vårt land.»

etter parkering i nordvest delen av hoved parkeringsplass, gå nordover Langs Indian Route 42 for en kort avstand og følg veien som det svinger til høyre (øst). Wildcat Trail trailhead er på det nordøstlige hjørnet av veikrysset. Begynn å vandre nordover på sandstien da den sakte ned til dalbunnen. Stien passerer mange utleiehytter som vender ut mot buttes også, et flott sted å bo for natten. Denne delen av stien har noen veldig sandete seksjoner og kan være litt utfordrende på returturen. På 0,7 kilometer nå løkkepartiet av turen og hold deg til høyre (sørøst) for å følge parkens foretrukne kjøreretning. Stien til venstre (nordøst) er returstien.

når denne delen av turen begynner, vil turgåere navigere gjennom et område der den godt slitte stien knytter seg til vasken og / eller krysser vasken en gang eller to. Igjen er stien godt slitt og nybegynnernavigasjonsferdigheter er alt som kreves. På 1,7 miles finner du deg selv stående i sentrum av De to Mitten Buttes og Merrick Butte for et flott panorama. Her går stien også sammen med en tohjulsdrevet vei for en kort del. Veien fører til private boliger.

på 1,8 miles dreier venstre (nordvest) av veien og tilbake på den smale gangsti. Stien fortsetter langs dalbunnen gjennom ørkenen shrublands og sakte sirkler nordvest og deretter vest rundt Den vestligste Mitten Butte. Stien faller ned i en stor vask på 2,7 miles og fortsetter i vasken i kort avstand til 2,8 miles, hvor den går ut av vasken til venstre (sørvest). Vandre opp over en liten ås og deretter ned igjen for å fullføre løkkedelen av turen på 3,2 miles. Ta til høyre (vest) for å gå tilbake til trailhead og parkeringsplass via samme rute på 4,0 miles.

Miles Og Retninger

0.0 Begynn vandring nordover på Wildcat Trail fra signert trailhead.

0.7 Hold høyre (øst) ved krysset for å starte løkkepartiet av turen. Stien til venstre (nordøst) er returstien.

1.7 stien går sammen med en tohjulsdrevet vei for en kort strekning mens du går nordover.

1.8 Veer venstre (nordvest) for å forlate veien og fortsette på gangsti.

2.7 stien faller ned i en vask. Fortsett vandring sørvest i vask.

2.8 Avslutt vask til venstre (sørvest) og fortsett å gå på den smale gangsti.

3.2 Nå slutten av løkkepartiet av turen. Ta til høyre (vest) for å gå tilbake til trailhead og parkeringsplass.

4.0 Kom tilbake til trailhead og parkeringsplass.