CAC LTV-Ratio

Wat is de LTV / CAC-Ratio?

LTV staat voor” lifetime value “per klant en CAC staat voor” customer acquisition cost.”De LTV / CAC verhouding vergelijkt de waarde van een klant gedurende zijn levensduur, vergeleken met de kosten van het verwerven van hen.

deze e-commercemetrie vergelijkt de waarde van een nieuwe klant gedurende zijn levensduur ten opzichte van de kosten van het verwerven van die klant.

als de LTV/CAC-verhouding minder dan 1,0 bedraagt, is de onderneming aan het vernietigen, en als de verhouding groter is dan 1.0, Het kan het creëren van waarde, maar meer analyse is vereist. Over het algemeen wordt een verhouding groter dan 3.0 als “goed” beschouwd, maar dat is niet noodzakelijk het geval.

Chart: CFI eCommerce financial modeling course.

Wat is de LTV/CAC Ratio formule?

Hieronder volgt de formule voor de levensduurwaarde voor de aankoopkosten van klanten:

voorbeeldberekening

een e-commercebedrijf besteedt $10.000 aan een Google AdWords-campagne en verwerft 1.000 nieuwe klanten. De gemiddelde omzet per klant is $ 50 en de directe kosten van het vullen van elke bestelling is $ 30. Het bedrijf behoudt 75% van zijn klanten per jaar.

marge voor Klantenbijdragen = $50 – $30 = $20

LTV = $20 / (1 – 75%) = $80

CAC = $10,000 / 1,000 = $10

LTV/CAC ratio = $ 80 / $10 = 8,0 x

in dit geval is de ratio vrij hoog en verwerft het bedrijf winstgevend klanten – ervan uitgaande dat er geen grote hoeveelheid vaste kosten in het bedrijf zijn.

Download het gratis sjabloon

Voer uw naam en e-mailadres in het onderstaande formulier in en download het gratis sjabloon nu!

uitdagingen met de LTV/CAC-Verhouding

bijdragemarge is niet noodzakelijk een goede indicatie van het economische voordeel. Bedrijven kunnen aanzienlijke vaste kosten hebben die in aanmerking moeten worden genomen.

  • retentiepercentages (of churn rate) veranderen met de tijd en zijn niet constant.De acquisitiekosten van klanten veranderen ook met de tijd en zijn niet constant.

voor meer informatie over CAC en LTV, kijk op onze online cursus over Ecommerce financiële modellering. Deze cursus laat je stap voor stap zien hoe je de economie van een marketingcampagne voor een e-commerce bedrijf modelleert.

Meer leren

voor meer informatie over andere soorten return on investment wilt u misschien naar de:

  • Return on Ad SpendROAS (Return on Ad Spend)ROAS (Return on Ad Spend) is een belangrijke e-commerce-maatstaf. ROAS meet inkomsten gegenereerd per dollar van marketing uitgegeven. Het is een vergelijkbare en alternatieve winstmeting voor ROI, of “Return on Investment”. ROAS wordt vaak gebruikt in e-commerce bedrijven om de effectiviteit van een marketing campagne te evalueren.
  • rendement op activa rendement op activa & Roa FormulaROA-formule. Return on Assets (ROA) is een soort return on investment (ROI) maatstaf die de winstgevendheid van een bedrijf meet in verhouding tot de totale activa. Deze verhouding geeft aan hoe goed een bedrijf presteert door de winst (netto-inkomen) die het genereert te vergelijken met het kapitaal dat het investeert in activa.
  • Return on EquityReturn on Equity (ROE)Return on Equity (ROE) is een maatstaf voor de winstgevendheid van een onderneming waarbij het jaarlijkse rendement (netto-inkomen) van een onderneming gedeeld wordt door de waarde van het totale eigen vermogen (d.w.z. 12%). ROE combineert de winst-en verliesrekening met de balans als het netto-inkomen of de winst wordt vergeleken met het eigen vermogen.
  • winstmarge Marginnet winstmarge (ook bekend als” winstmarge “of” netto Winstmargeratio”) is een financiële ratio die wordt gebruikt om het percentage van de winst te berekenen dat een onderneming uit haar totale omzet produceert. Het meet het bedrag van de nettowinst een bedrijf verkrijgt per dollar van de behaalde omzet.
  • Bijdragemargebijdragemargebijdragemarge is de omzet van een bedrijf verminderd met de variabele kosten. De resulterende bijdragemarge kan worden gebruikt om de vaste
  • te dekken wat financieel model is wat financieel model is financiële modellering wordt uitgevoerd in Excel om de financiële prestaties van een bedrijf te voorspellen. Overzicht van Wat is financiële modellering, hoe & waarom een model te bouwen.
  • financiële modellering voor Dummiesfinanciële modellering voor Beginnersfinanciële modellering voor beginners is onze inleidende handleiding voor financiële modellering – We behandelen hoe je een model, Excel-formules, best practices en meer kunt bouwen.

kijk voor meer informatie over financiële carrières op de interactieve Career Map van het CFI.