współczynnik LTV CAC

jaki jest współczynnik LTV / CAC?

LTV oznacza „dożywotnia wartość” na klienta, a CAC oznacza ” koszt pozyskania klienta.”Współczynnik LTV / CAC porównuje wartość Klienta w całym jego okresie użytkowania w porównaniu z kosztem jego pozyskania.

ta metryka e-commerce porównuje wartość nowego klienta w ciągu jego życia w stosunku do kosztów pozyskania tego klienta.

jeśli współczynnik LTV / CAC jest mniejszy niż 1,0 firma niszczy wartość, a jeśli współczynnik jest większy niż 1.0, może tworzyć wartość, ale wymagana jest większa analiza. Ogólnie rzecz biorąc, stosunek większy niż 3,0 jest uważany za „dobry”, ale niekoniecznie tak jest.

Wykres: kurs modelowania finansowego CFI eCommerce.

jaka jest formuła stosunku LTV / CAC?

poniżej znajduje się formuła kosztu pozyskania klienta od wartości lifetime value:

przykładowe obliczenie

firma eCommerce wydaje 10 000 USD na kampanię Google AdWords i pozyskuje 1000 nowych klientów. Średni przychód na Klienta wynosi 50 USD, a bezpośredni koszt wypełnienia każdego zamówienia wynosi 30 USD. Firma utrzymuje 75% swoich klientów rocznie.

marża wkładu klienta = $50 – $30 = $20

LTV = $20 / (1 – 75%) = $80

CAC = $10,000 / 1,000 = $10

LTV/CAC ratio = $80 / $10 = 8.0 x

w tym przypadku współczynnik jest dość wysoki, a firma zyskownie pozyskuje klientów – zakładając, że w biznesie nie ma ogromnych kosztów stałych.

pobierz darmowy szablon

Wpisz swoje imię i adres e-mail w poniższym formularzu i pobierz darmowy szablon już teraz!

wyzwania związane ze wskaźnikiem LTV/ CAC

marża wkładu niekoniecznie jest dobrym wskaźnikiem korzyści gospodarczych. Przedsiębiorstwa mogą ponosić znaczne koszty stałe, które należy uwzględnić.

  • wskaźniki retencji (lub churn rate) zmieniają się z czasem i nie są stałe.
  • koszty pozyskiwania klientów również zmieniają się z czasem i nie są stałe.

aby dowiedzieć się więcej o CAC i LTV, sprawdź nasz kurs online na temat modelowania finansowego eCommerce. Ten kurs pokaże Ci krok po kroku, jak modelować ekonomikę kampanii marketingowej dla biznesu eCommerce.

więcej informacji

aby dowiedzieć się więcej o innych rodzajach zwrotu z inwestycji, sprawdź:

  • zwrot wydatków na Reklamęroas (zwrot wydatków na reklamę)ROAS (zwrot wydatków na reklamę) jest ważnym wskaźnikiem eCommerce. ROAS mierzy przychody generowane za dolara wydatków marketingowych. Jest to podobna i alternatywna metryka rentowności do ROI, czyli „zwrotu z inwestycji”. ROAS jest powszechnie stosowany w firmach eCommerce do oceny skuteczności kampanii marketingowej.
  • Return on AssetsReturn on Assets & Roa FormulaROA. Zwrot z aktywów (ang. Return on Assets, ROA) – rodzaj wskaźnika zwrotu z inwestycji (ang. return on investment, ROI), który mierzy rentowność przedsiębiorstwa w stosunku do jego aktywów ogółem. Wskaźnik ten wskazuje, jak dobrze firma osiąga wyniki, porównując zysk (dochód netto), który generuje, z kapitałem zainwestowanym w aktywa.
  • zwrot z akcji zwrot z kapitału własnego (ROE)zwrot z kapitału własnego (ROE) jest miarą rentowności spółki, która przyjmuje roczny zwrot (dochód netto) spółki podzielony przez wartość jej całkowitego kapitału własnego akcjonariuszy (tj. 12%). ROE łączy rachunek zysków i strat z bilansem, ponieważ dochód lub zysk netto jest porównywany z kapitałem własnym akcjonariuszy.
  • marża zysku marża zysku netto marża zysku netto (znana również jako” marża zysku „lub” wskaźnik marży zysku netto”) jest wskaźnikiem finansowym używanym do obliczania procentu zysku, jaki firma wytwarza ze swoich całkowitych przychodów. Mierzy kwotę zysku netto, jaki firma uzyskuje za dolara uzyskanego przychodu.
  • marża składkowa marża składkowa jest przychodem ze sprzedaży przedsiębiorstwa pomniejszonym o jego koszty zmienne. Uzyskana marża wkładu może być wykorzystana na pokrycie jej stałej
  • co to jest modelowanie Finansoweco to jest modelowanie Finansowemodelowanie finansowe wykonywane jest w Excelu w celu prognozy wyników finansowych firmy. Przegląd czym jest modelowanie finansowe, jak & po co budować model.
  • modelowanie finansowe dla manekinów modelowanie finansowe dla Początkującychmodelowanie finansowe dla początkujących to nasz przewodnik wprowadzający do modelowania finansowego – omawiamy, jak zbudować model, formuły Excela, najlepsze praktyki i wiele innych.

aby dowiedzieć się więcej na temat kariery w finansach, sprawdź interaktywną mapę kariery SPI.