CAC LTV Ratio

care este raportul LTV/CAC?

LTV înseamnă „valoare pe viață” pe client, iar CAC înseamnă „costul de achiziție al clientului.”Raportul LTV / CAC compară valoarea unui client pe parcursul vieții sale, în comparație cu costul achiziționării acestuia.

această valoare de comerț electronic compară valoarea unui client nou pe durata sa de viață în raport cu costul achiziționării acelui client.

dacă raportul LTV/CAC este mai mic de 1,0, compania distruge valoarea și dacă raportul este mai mare de 1.0, poate crea valoare, dar este necesară o analiză mai mare. În general, un raport mai mare de 3,0 este considerat „bun”, dar nu este neapărat cazul.

Grafic: CFI eCommerce curs de modelare financiară.

care este formula raportului LTV/CAC?

mai jos este formula costului de achiziție a valorii pe viață a clientului:

exemplu de calcul

o companie de comerț electronic cheltuiește 10.000 USD pe o campanie Google AdWords și achiziționează 1.000 de clienți noi. Venitul mediu pe client este de 50 USD, iar costul direct al umplerii fiecărei comenzi este de 30 USD. Compania păstrează 75% din clienții săi pe an.

marja de contribuție a clienților = $50 – $30 = $20

LTV = $20 / (1 – 75%) = $80

CAC = $10,000 / 1,000 = $10

raportul LTV / CAC = 80 USD / 10 USD = 8,0 x

în acest caz, raportul este destul de ridicat, iar compania achiziționează în mod profitabil clienți – presupunând că nu există o cantitate imensă de costuri fixe în afacere.

Descărcați șablonul gratuit

introduceți numele și adresa de e-mail în formularul de mai jos și descărcați șablonul gratuit acum!

provocările cu raportul LTV/CAC

marja de contribuție nu este neapărat un bun indiciu al beneficiilor economice. Companiile pot avea costuri fixe semnificative care trebuie luate în considerare.

  • ratele de retenție (sau rata putinei) se modifică în timp și nu sunt constante.
  • costurile de achiziție ale clienților se modifică și în timp și nu sunt constante.

pentru a afla mai multe despre CAC și LTV, consultați cursul nostru online despre modelarea financiară a comerțului electronic. Acest curs vă va arăta pas cu pas cum să modelați economia unei campanii de marketing pentru o afacere de comerț electronic.

Mai multe învățare

pentru a afla mai multe despre alte tipuri de rentabilitate a investiției poate doriți să verificați:

  • rentabilitatea cheltuielilor publicitare (rentabilitatea cheltuielilor publicitare)ROAS (rentabilitatea cheltuielilor publicitare) este o valoare importantă de comerț electronic. ROAS măsoară veniturile generate pe dolar de marketing cheltuit. Este o valoare de rentabilitate similară și alternativă la ROI sau”rentabilitatea investiției”. ROAS este frecvent utilizat în întreprinderile de comerț electronic pentru a evalua eficacitatea unei campanii de marketing.
  • rentabilitatea Activelorîntoarcerea activelor & Roa FormulaROA Formula. Rentabilitatea activelor (ROA) este un tip de valoare a rentabilității investiției (ROI) care măsoară rentabilitatea unei afaceri în raport cu activele sale totale. Acest raport indică cât de bine funcționează o companie comparând profitul (venitul net) pe care îl generează cu capitalul pe care l-a investit în active.
  • Return on EquityReturn on Equity (ROE)Return on Equity (ROE) este o măsură a profitabilității unei companii care ia randamentul anual al unei companii (venitul net) împărțit la valoarea capitalului său total al acționarilor (adică 12%). ROE combină situația veniturilor și bilanțul, deoarece venitul net sau profitul este comparat cu capitalurile proprii ale acționarilor.
  • Profit MarginNet Profit MarginNet Profit Marginnet (cunoscut și sub numele de „marja de Profit” sau „raportul marjei profitului Net”) este un raport financiar utilizat pentru a calcula procentul de profit pe care o companie îl produce din veniturile sale totale. Acesta măsoară valoarea profitului net pe care o companie îl obține pe dolar din veniturile obținute.
  • Contribuția MarginContribution MarginContribution marja este o afacere venituri din vânzări mai puțin costurile variabile. Marja de contribuție rezultată poate fi utilizată pentru a acoperi valoarea fixă
  • ce este modelarea Financiarăceea ce este modelarea Financiarămodelarea financiară se realizează în Excel pentru a prognoza performanța financiară a unei companii. Prezentare generală a ceea ce este modelarea financiară, cum & de ce să construim un model.
  • modelare financiară pentru Dummiesmodelarea financiară pentru Începătorimodelarea financiară pentru începători este ghidul nostru introductiv pentru modelarea financiară – acoperim cum să construim un model, formule Excel, cele mai bune practici și multe altele.

pentru a afla mai multe despre carierele financiare, consultați harta interactivă a carierei CFI.