Top 7 Bible Verses About Revival

Hvad er revival? Hvad kan vi lære af Bibelen om vækkelse, så vi kan anvende disse vers i vores liv i dag?

Salme 85: 6 “vil du ikke genoplive os igen, så dit folk kan glæde sig over dig?”

salmisten beder Gud om genoplivning, så folket igen kan glæde sig over Gud. Hvor begynder genoplivning? Hvis du ikke er kristen, kan du ikke engang blive genoplivet, fordi du først skal “leves” eller gøres levende i Kristus (Ef 2:5). Hvis du er en troende, skal du tegne en cirkel rundt, hvor du står. Genoplivning starter inden for denne cirkel. Det hebraiske ord for ” genoplive “er” chayah “og betyder” at blive levendegjort, at blive gjort levende “og” at blive genoprettet ” viser, hvad jeg lige har sagt; du skal først levendegjort eller gjort levende af Guds Ånd, før vækkelse kan forekomme, og dette tager en ny fødsel (Joh 3:3, 7).

Anden Krønike 7:14 ” hvis mit folk, der kaldes ved mit navn, ydmyger sig og beder og søger mit ansigt og vender sig fra deres onde Veje, så vil jeg høre fra himlen og tilgive deres Synd og helbrede deres land.”

her taler Salomo om en vending fra deres onde Veje. Ordet “omvende” betyder i det væsentlige at vende om og gå den anden vej, og det er hvad genoplivning indebærer. Det er en vending væk fra synd og en drejning mod Gud, og først da kan de søge Guds ansigt, men de skal først “vende sig fra deres onde Veje” og først da vil Gud sige “Jeg vil høre fra himlen og tilgive deres synder og helbrede deres land.”Der kan ikke være nogen genoplivning uden omvendelse eller en vending væk fra synd og en vending til Gud.

Habakkuk 3:2 “midt i årene genoplive det; midt i årene gør det kendt; i vrede husk barmhjertighed.”

Profeten Habakkuk beder Gud om at sende vækkelse eller genoplive nationen og i sin retfærdige Harme eller vrede for at huske hans barmhjertighed. Gud giver faktisk omvendelse (2. Tim 2: 25), og det er noget, vi burde bede om, når vi glider væk fra Gud og lydighed mod ham. Vi bør også bede til Gud for dem, som vi ikke er ikke frelst, at Gud ville give dem omvendelse, så de kunne blive frelst.

Will-you-not-revive-us

Salme 19: 7 ” HERRENS Lov er perfekt, genoplive sjælen; Herrens vidnesbyrd er sikkert, hvilket gør klogt det enkle.”

du kan ikke adskille Guds ord fra ordets Gud, og det samme gælder for Guds Lov. Hans Lov og hans ord er synonyme med hinanden. Her ser vi, at Herrens Lov er perfekt, og i sammenhæng med dette kapitel ved vi, at salmisten ikke skriver om Moseloven, men de ti bud. Hvad genopliver sjælen? Det er Guds lov. Det hebraiske ord for genoplivning er “sjuv” og betyder” at vende tilbage, at vende tilbage ” så genoplivning, som vi tidligere har læst, betyder en vending væk fra synd og en drejning mod Gud, og Guds lov gør sjælens omvendelse eller genoplivning. Lad mig sige det på denne måde; det kræver en Guds Mand, der taler Guds ord med Guds Ånd for at gøre Guds børn til Guds ære. Du kan indsætte ordet “kvinde” og have det samme resultat selvfølgelig. Uanset hvad er Gud det dominerende tema her, fordi Gud og hans Lov eller hans ord genopliver eller levendegør (gør levende) sjælen.

det græske ord for” omvendelse “er” metanoia”, og det er ikke bare anger eller beklagelse, men det betyder” en ændring i sindet”, så genoplivning kan ikke forekomme, før der først har været en ændring i sindet, og dette tager Guds Ånd, og kun Gud kan give omvendelse. Kun hvis Gud giver omvendelse, kan en person blive ført til viden om sandheden for at de kan komme til deres sanser og ved at gøre det, “kan flygte fra Djævelens snare, efter at være blevet fanget af ham for at gøre hans vilje.”Uden omvendelse kan dette ikke engang gøres, for som Jesus bemærkede ved at tale til Peter ” kød og blod afslørede ikke dette for dig, men min Fader, som er i himlen” (Matt 16:17) og endda Paulus erkender, at det krævede en overnaturlig handling og indgriben fra Gud “for at afsløre sin søn i mig, så jeg kunne prædike ham blandt hedningerne, var mit øjeblikkelige svar ikke at konsultere noget menneske” (Gal 1:16).

Salme 51: 10 ” skab i mig et rent hjerte, O Gud; og forny en ret ånd i mig.”

i den måske største bøn om omvendelse, der findes i Bibelen, da David omvendte sig fra sin utroskab med Batseba og hans mord på sin mand Uriah, bad han for Gud om at skabe et rent hjerte i ham, og at hans ånd kunne fornyes i ham. Renselsen af hjertet og fornyelsen af hans Ånd var udelukkende afhængig af Gud, og kun Gud kan forny vores sind (Rom 12:2).

retsakter 3:19-20 ” Omvend dig derfor, og vend tilbage, så dine synder kan blive udslettet, så tider med forfriskende kan komme fra Herrens nærhed, og at han kan sende den Kristus, der er udpeget til dig, Jesus.”

Peter i en af de mest magtfulde prædikener, der blev givet i Bibelen, befalede folket at” omvende sig “(græsk for” metanoe karrus”for at skifte mening) og vende tilbage (“vend tilbage er det græske ord” epistreph karrus”, der betyder” at vende sig til ” Gud). Kun hvis de havde en ændring i sindet (metanoe karrus) kunne de vende tilbage til (epistreph karrus) til Gud, som derefter ville tillade deres synder at blive udslettet. Hvis der ikke er nogen forandring i sindet, og hvis der ikke er nogen drejning til Gud, kan der ikke være syndernes tilgivelse.

konklusion

søger din kirke genoplivning? Så start med dig selv, for først da kan vækkelse muligvis sprede sig til dem omkring dig i kirken, derefter udad til samfundet og forhåbentlig nå ud til de fortabte, hvis Gud måske giver dem Omvendelse, fordi uden omvendelse kan der ikke være nogen genoplivning og uden vækkelse kan der være tilgivelse for synder og evigt liv for dem, der i øjeblikket er adskilt fra Gud ved deres synder (Esajas 59:1-2). Det er det, genoplivning handler om.

artikel af Jack Brøndman

Jack Brøndman er Præst i Mulvane Brethren church i Mulvane Kansas. Jack er også seniorforfatter på, hvad kristne ønsker at vide, hvis mission er at udstyre, opmuntre og stimulere kristne og at løse spørgsmål om den troendes daglige vandring med Gud og Bibelen. Du kan følge Jack på Google Plus eller tjekke hans bog Blind Chance eller Intelligent Design tilgængelig på .