9 meningsfulde måder at forbinde med Gud

som en amason Associate jeg tjener fra kvalificerende køb. Dette indlæg kan indeholde tilknyttede links. Se mine fulde oplysninger, Vilkår for brug og privatlivspolitikker på min “privatliv” – side.

vil du opleve Gud på en ny måde? Disse 9 meningsfulde måder at forbinde med Gud vil hjælpe puste liv i dit forhold til Herren.

meningsfulde måder for dig og dine børn at forbinde med Gud

jeg vil aldrig glemme den frustration, jeg følte tidligt i vores ægteskab, når det kom til at læse Bibelen med min mand.

hvor jeg er en elev og læser og en sidde-ned-for-en-time-til-journal-er, min mand er en aktiv, hands-on, holde-ting-bevægende slags fyr. Ligesom mig elsker han Guds ord, men vi forbinder begge med Gud og skrifterne på meget forskellige måder. Tidligt indså jeg ikke, hvor anderledes, og det forårsagede en masse spændinger mellem os.

vi forstod ikke, at der er forskellige måder at forbinde med Gud på, og vi faldt begge i fælden med lydløst at dømme den anden person, når de ikke passede vores personlige skimmel.

selvom vi måske alle ved, at det at vokse i Herren kræver at tilbringe tid sammen med ham, er mange af os ikke klar over, at der er mange måder at opleve hans tilstedeværelse på! I løbet af historien har kristne opdyrket deres personlige forhold til Gud på utallige måder.

Gary Thomas har været medvirkende til min forståelse af dette, og da vi udforsker connection denne sommer, har jeg brugt hans bog som et springpunkt for at generere alle slags ideer om, hvordan vi kan forbinde med Gud og uddybe vores intimitet med ham.

Gud skabte os ikke alle til at tilbede ham på nøjagtig samme måde.

som kristne er der ikke en En-størrelse-passer-alle måde at komme nær til Gud. Ligesom Gud har skabt os med forskellige personligheder, har vi også forskellige åndelige temperamenter. Har du nogensinde tænkt over det eller opdaget, hvad din er?

i sin bog, hellige veje, præst og forfatter Gary Thomas deler 9 forskellige åndelige temperamenter — eller hellige veje-mennesker har. Det er de måder, vi forbinder bedst med Gud.

hvilken (eller få) genkender du mest i dig selv?

9 meningsfulde måder at forbinde med Gud

1. Naturforskere: Loving Gud ud af døre

naturforskere føler sig tættest på Gud, når de er omgivet af Guds skabelse. Bjergene, skovene eller vandet vækker noget i dem, som intet andet gør. Naturforskere lærer ofte deres bedste lektioner ude af døren. At være udendørs hjælper dem især med at visualisere bibelske sandheder, se Gud mere tydeligt og lære at hvile.

2. Sensates: at elske Gud med Sanserne

Sensates er forbløffet over tilstedeværelsen af skønhed og føler sig tættest på Gud, når de kan se, lugte, høre eller næsten endda smage hans majestæt. Hvor naturforskere drages til ærefrygt, skønhed, og pragt udendørs, senater drages til udtryk for ærefrygt og skønhed. For eksempel bevæger ting som røgelse, detaljeret arkitektur, klassisk musik og formelt sprog deres hjerte dybt.

3. Traditionalister: at elske Gud gennem Ritual og Symbol

traditionalister har behov for ritual og struktur i deres tilbedelse. Corporate tilbedelse, herunder ritualer, symboler, sakramenter og ofre er afgørende i deres liv i tro. I praksis kan dette se ud som at følge en personlig regel (eller vane) med bøn, følge og fejre den liturgiske kalender, bruge symboler som påmindelser om tro og engagere sig i regelmæssigt, specifikt personligt offer. Mens andre åndelige temperamenter måske ser disse som livløse ritualer, finder traditionalisten, at denne praksis er livsændrende oplevelser.

4. Asketikere: at elske Gud i ensomhed og enkelhed

asketikere drager mod ensomhed, nøjsomhed, enkelhed og dybt engagement. De finder den disciplin (for at komme tæt på Gud), sværhedsgrad og ensomhed vækker deres sjæle til Guds nærvær, og de føler sig tættest på Gud, når de er alene med intet for at distrahere dem fra at fokusere på Guds presence.Th Asketikernes selvfornægtelse stammer ikke fra at være martyr eller straffe sig selv, men snarere som et middel eller en måde at elske Gud mere på.

5. Aktivister: elsker Gud gennem konfrontation

aktivisterne føler sig tættest på Gud, når de står imod uretfærdighed. Faktisk definerer mange aktivister tilbedelse som at stå imod ondt og kalde syndere til omvendelse. Når de står over for uretfærdighed, føler de, at de arbejder i samarbejde og partnerskab med Gud. Aktivister engagerer sig let i konfrontation og udfordring for sandhedens skyld, retfærdighed, og hvad de mener er rigtigt.

6. Omsorgspersoner: elsker Gud ved at elske andre

omsorgspersoner elsker Gud og føler sig mest forbundet med ham, når de elsker og tjener andre. De er især tiltrukket af de fattige, de trængende og de syge og er normalt de første til at bringe et måltid, give en tur eller frivilligt til at hjælpe på andre måder. Plejere er Gørere, hoppe ind for at imødekomme behov. De taler ikke bare eller synger om deres kærlighed til Gud, de demonstrerer det hver dag.

7. Entusiaster: at elske Gud med mystik og fest

entusiaster har tendens til at være troens cheerleaders. Du vil finde entusiaster råbe amen, dans i gangene, og tilbede Gud med glade fest. De oplever Guds kraft og nærvær bedst, når deres hjerter bevæges, og de føler hans tilstedeværelse.

8. Kontemplativer: kærlig Gud gennem tilbedelse

kontemplativer tilbeder Gud. De sætter deres blik på ham og søger at være til stede i hans nærvær. Kontemplativer føler sig tættest på Gud, når deres følelser vækkes, og de fornemmer, at Gud rører ved deres hjerte og taler ord om kærlighed og kærlighed til dem. Mens de kan tjene Gud og gøre ting på hans vegne, deres fokus er på at søge at elske Gud med en ren og dyb kærlighed. Kontemplativer vil hellere være alene med Gud end at sidde gennem en formel liturgi eller tage en tur udenfor.

9. Intellektuelle: elsker Gud med sindet

intellektuelle lever i verden af begreber og ideer. De har brug for at vide, hvad de tror, og de presser kirker til at definere og opretholde den rette doktrin. Du vil sandsynligvis finde dem studere (eller diskutere) doktrin og teologi. Intellektuelle føler sig tættest på Gud, når de lærer noget, der vidste om ham, som de ikke forstod før, eller når de fik tid til at studere Guds ord eller andre teologiske bøger.

hvordan forbinder du dig med Gud?

mens jeg kunne forholde mig nærmere til nogle få af disse åndelige temperamenter, blev jeg overrasket over at se elementer af dem alle i mit liv. Jeg fandt bogen hellige veje fascinerende og dybt bevægende. Dette blogindlæg kommer ikke engang tæt på at gøre retfærdighed over for hver af typerne. Jeg opfordrer dig stærkt til at hente din egen kopi og læse den langsomt og bønsomt igennem.

ikke kun har vi alle meget at lære af hinanden, men jeg følte mig lettet over at læse gennem de forskellige åndelige temperamenter. I en kultur, der er hurtig at sammenligne, er det let at komme ned på os selv, fordi vi ikke er som så og så. Selvom vi alle kan lære af hinanden, hvilken lettelse det var at vide, at Gud har gjort os unikke-selv i vores åndelige sammensætning!