Har Gud Forladt Mig? 5 sandheder, når du føler dig fortabt og alene

jeg kan ikke fortælle dig, hvor mange gange jeg har tænkt, “har Gud forladt mig?”Måske har du også følt det på samme måde. Faktisk, du har bedt i dage, måneder, eller endda år for Gud at fjerne din situation kun for at finde det værre end nogensinde.

for at sige det stumt er dit liv hårdt. Virkelig hårdt.

og du ved ikke, hvornår det bliver bedre.

nogle af jer har måske at gøre med en sundhedskrise, et egensindigt barn, et svigtende ægteskab eller en familiesituation, som du tror aldrig vil blive løst.

andre, et jobproblem eller mangel på penge.

relateret: 5 største lektioner, Du kan lære af lidelse

Pin det til senere!

Gud har forladt

uanset problemet bevæger Gud sig ikke på dine vegne, og du er vred. Måske endda miste håbet og føle, at Gud har forladt dig.

før du giver op, husk denne sandhed: Gud bruger tragedien, krisen og lidelsen til at trække os til ham.

desværre må vi mange gange føle smerte–kombineret med tidstesten–for at afspejle hans image og vokse åndeligt.

når du spørger, “Har Gud forladt mig?”husk, at mange andre i Bibelen havde det på samme måde som dig. Her er nogle eksempler: Noa, Abraham, Moses, Isak, Josef, Rut, Samson, David, Jeremias, Esra og Ester.

vidste du, at Guds navn aldrig nævnes i Esters Bog? Alligevel ser vi tydeligt guddommelig indgriben midt i stilheden.

selv Jesus sagde på korset: “min Gud, min Gud, Hvorfor har du forladt mig?”(Matthæus 27:46)

ligesom dig oplevede hvert af disse mennesker (inklusive Jesus) en midlertidig følelse af opgivelse, der gik, da retssagen blev ophævet.

sandheden er, at du er elsket. Gud er med dig, selv når du føler dig glemt. Faktisk, her er hvad du gør, når du føler, at Gud har forladt dig.

tro.

hav tro på disse fem sandheder uanset hvad.

relateret: hvordan man ikke mister troen: 7 mennesker, der var et varmt rod

Indholdsfortegnelse

5 fantastiske sandheder, når du føler dig forladt af Gud

hvis du spørger Gud og stille spørger: “Har Gud forladt mig?”så er dette til dig. Disse tip hjælper dig med at stole på Gud, selv når det føles som om alt er ude af kontrol. Jeg kan forsikre dig om, at Gud er engageret i dit liv, selvom det ikke føles som det.

1. Gud er fuldt engageret i detaljerne

i Guds uendelige visdom ser han hele billedet og ved, hvordan hver detalje passer perfekt sammen for at få det rigtige resultat på det rigtige tidspunkt.

han laver din historie. Sandfærdigt er du forbundet med en større historie, der ligger uden for din fantasi.

vær tro mod at dukke op og gøre din del hver dag ved at vide, at hans forsyn er på arbejde. Gud vil binde alle de løse ender sammen en dag.

med tiden vil hver eneste detalje blive løst efter hans vilje. Indtil da skal du stå op hver dag og leve det efter bedste evne.

Stol på, at han er i kontrol, selv når du tror, at Gud har forladt dig.

RELATERET: Sådan hurtigt overvinde en fejl eller tab

2. Gud er suveræn

Gud er i kontrol.

der er intet i universet, der er uden for hans indflydelse eller autoritet. Alt går først gennem hans hænder.

faktisk skal Satan bede Gud om tilladelse til at handle. Hvis du ikke tror på mig, så tjek Jobs Bog i Bibelen.

mens du måske tror, at Gud har forladt dig, styrer han faktisk dine prøvelser hvert minut hver dag. Desuden sagde han, at vi ville have problemer i dette liv, så vi skulle forvente det. Bummer.

hvert forsøg er en mulighed for at frigive din vilje over til universets Gud og tro, at han kan arbejde på dine vegne.

hvis han kan sætte planeterne i kredsløb, balancere galakserne, skabe himlen og jorden, puste liv i en mand og dyr, skabe oceanerne…han kan styre din lille verden.

husk dette, når du tænker, “Har Gud forladt mig?”

relateret: disciplinens frugt: hvordan man kommer igennem de hårde tider

3. Guds timing er perfekt

Gud eksisterede før tiden. Han har set tiden fra begyndelsen til slutningen–hele spektret. Vores liv er kun en lille spec på hele kontinuum.

tænk på Lasurus. Jeg er sikker på, at Maria og Martha tænkte: “Har Gud forladt mig?”De kunne ikke forstå, hvorfor Jesus ikke greb ind på hans vegne.

Jesus kunne have helbredt ham, før han døde, men han ventede fire dage efter sin død bare for at sikre, at alle vidste, at han var død.

så død, at han stinker.

og så helbredte han ham…

jeg er sikker på, at alle var som: “virkelig, Jesus, fire dage? Var du nødt til at vente, indtil han lugtede?!”

Lasarus’ familie led forfærdeligt, så Jesus kunne vise sin herlighed. De forstod ikke det større formål.

ofte forstår vi ikke Guds timing med vores endelige sind, men vi må stole på den overordnede plan, fordi den er perfekt. Der er et større formål med vores smerte ligesom Laserus. Husk dette, når du tænker, “Har Gud forladt mig?”

fremmedgjort: Find håb, når din familie falder fra hinanden bog med et enkelt træ på forsiden

Køb din e-bog eller paperback på eller i din foretrukne digitale butik.

4. Gud elsker dig

hvis der er noget, jeg har lært i de sidste ti år, er det, at Gud elsker os.

specifikt elsker han dig. Ja, dig. Du er inkluderet.

faktisk har han allerede vist sin ultimative kærlighed på korset ved at dø for dine synder, så du kunne leve med ham for evigt. Heldigvis stopper det ikke der. Der er andre gud blinker omkring dig, hvis du vil begynde at se anderledes på dine problemer.

se på din situation gennem hans linse af fuldstændig, overdådig kærlighed til dig. Faktisk kan du bede ham om at vise dig sin kærlighed på små måder i løbet af din dag.

du vil blive forbløffet over, hvordan han dukker op gennem andre mennesker, gunst i situationer og ømme barmhjertighed af nåde, der ellers var uventet eller ufortjent. Du skal bare begynde at se med forskellige øjne.

faktisk elsker han dig for meget til at forlade dig i endnu et sekund.

Relateret: Positiv Selvtale: Effektive måder at bruge skriften på

5. Gud tegner dig til ham

vores Gud er en gud for forholdet. Han vil være i fællesskab med dig hele tiden. Helt ærligt vil han stoppe ved intet for at få din opmærksomhed.

ja, intet. Jeg ved førstehånds.

desværre ser vi ikke altid vores forsøg på denne måde. I stedet løber vi væk, fordi vi bebrejder ham for vores forfining eller vred, vi ikke fik vores vej.

når du spørger, “Har Gud forladt mig,” husk at han altid er her. Det kan være du har forvildet sig fra ham.

sandfærdigt inviterer Gud dig til at løbe i hans arme, når et barn løber til sin far. Han trækker dig til et sødere og et mere dybtgående forhold, end du nogensinde kan forestille dig, hvis du tillader det.

hvad du har brug for at indse, er denne form for nærhed kun kommer fra fuldstændig brokenness. Det er kun i fuldstændig ydmyghed, at vi virkelig kan nærme os ham.

relateret: 5 største lektioner, du kan lære af lidelse

Hvad skal man gøre, når du har lyst til, at Gud ikke er der

du kan føle, at Gud har forladt dig, men jeg kan forsikre dig om, at det ikke er sandt. Gud har en plan for hver persons liv. Han er lige ved siden af dig, mens du læser dette indlæg.

Gud kalder os til lydighed, selv når vi ikke kan se detaljerne eller kende resultatet. Desuden arbejder han gennem detaljerne (sandsynligvis langsomt), så du en dag vil reflektere ham.

Guds stilhed er til tider forsætlig. Og selvom vi ikke forstår det, er han skjult bag alle begivenheder ligesom i Esters Bog, hvor hans navn aldrig nævnes. Men, åh, bevægede han sig.

han kender også din smerte. Og han elsker dig. Han vil aldrig opgive dig, uanset hvordan det føles på det tidspunkt.

Hebræerne 13:5 – samtale uden begærlighed; tilfreds med sådanne ting som I har: for han har sagt: Jeg vil aldrig forlade dig eller forlade dig.

har du nogensinde spurgt, “Har Gud forladt mig?”Hvad har du gjort for at få det bedre? Kommenter nedenfor.

Har Du Familieproblemer? Der er hjælp og håb!

oplever du familieproblemer eller endda fremmedgjort? Føler du skam, vrede eller afvisning? Tjek min bog fremmedgjort: Find håb, når din familie falder fra hinanden på eller på din foretrukne digitale butik.

denne bog taler ikke kun om min syv-årige fremmedgørelse fra min kristne familie, men den giver også solide tip til at hjælpe dig med dine familieproblemer. Bryde fri fra din smerte. Lad Gud helbrede dig, uanset hvad der er sket i din oprindelsesfamilie. Der er håb, når din familie falder fra hinanden.

 fremmedgjort: Find håb, når din familie falder fra hinanden bog med et enkelt træ på bogen

oprettelse af familieminder bog

få oprettelse af familieminder. Denne bog hjælper dig med at styre din familie på en måde, der giver mere tid til at være forsætlig med dine børn. Den indeholder også en tidsplan. Du kan få det på din favorit boghandel.

 en gård scene med en bondegård på hovedet sidder på en græsmark med en sø i baggrunden.

Deltag i gruppen Christian Family Living på Facebook

fortsæt samtalen på Facebook og deltag i gruppen Christian Family Living. Dette er et sted for kristne kvinder til frit at tale om forældrerollen, ægteskab, tro, familie, og kultur. At være kristen er svært! Lad os gøre det sammen. Mest af alt kræves en sans for humor. Fik memes? Kom så!

Følg mig på Pinterest!

der er tip til opbygning af et kristent hjem, forældre, ægteskab, familieproblemer og tro. Lær hvordan du kommer tilbage til de ting, der betyder mest i dit liv og din families liv. Det er tid til en genoplivning!