katastrofehjælp

første gang ressourcer

  • Embrace katastrofen: kom godt i gang med katastrofehjælp
  • Chaplaincy Manual
  • involverende sydlige baptister i Katastrofehjælpshåndbog

Mission Statement

Louisiana Baptist Disaster Relief er en af de mest populære et kristuscentreret partnerskab mellem nationale, statslige og associerende ministerier, der tjener gennem den lokale kirke for at bringe hjælp, helbredelse og håb til enkeltpersoner og samfund, der er ramt af katastrofe.

Vision Statement

Louisiana Baptist Disaster Relief vil være en veldefineret, samlet katastrofeberedskabsorganisation, der demonstrerer Kristi kærlighed ved at yde fysisk, følelsesmæssig og åndelig hjælp til dem, der er ramt af katastrofer.

kerneværdier

kerneværdier er grundlaget for det ministerium, vi leverer. De udgør den konstante guide, hvormed vi udfører Katastrofehjælpsministeriet og interagerer med et berørt samfund, vores partnere, andre organisationer, frivillige, og Louisiana Baptist-bestanddele. Vores ensartede farver er guld, som en synlig påmindelse om ethvert menneskes værdi for Gud, og blå som en påmindelse om, at vi er medlemmer af Guds familie gennem Jesus Kristus.

Kristus-centreret

Louisiana Baptist Disaster Relief er sammensat af personer, der tror på Jesus Kristus. Frivillige er under det bydende nødvendigt at tjene mennesker og demonstrere Guds kærlighed, når de deler budskabet om håb i Jesus Kristus.

(sådan ved vi, hvad kærlighed er: Jesus Kristus lagde sit liv for os. Og vi burde lægge vores liv for vores brødre. Hvis nogen har materielle ejendele og ser sin bror i nød, men ikke har medlidenhed med ham, hvordan kan Guds kærlighed være i ham? I John 3: 16-17 NIV)

Partnerskabsorienteret

Louisiana Baptist Disaster Relief søger at være en værdifuld partner, der bygger stærke bibelske relationer, der giver frivillige mulighed for at tjene samfund, der er ramt af katastrofe med lidenskab, integritet, professionalisme og troværdighed.

( jeg beder altid med glæde på grund af dit partnerskab i evangeliet fra den første dag indtil nu, idet jeg er sikker på dette, at han, der begyndte et godt arbejde i dig, vil fortsætte det til færdiggørelse indtil Kristi Jesu Dag. Filipperne 1: 4-6 NIV)

væske i praksis

Louisiana Baptist Disaster Relief ‘ s kendetegn er evnen til at tjene Kristus i krisen. Uanset hvad det kræver, er vi hans hænder og fødder.

(jeg er blevet alle ting for alle mennesker, så jeg med alle mulige midler kan redde nogle. Korintherne 9:22 NIV)

effektiv i aktion

Louisiana Baptist Disaster Relief bemyndiger ledere, frivillige og partnere gennem træning, mentorordninger, ansvarlighed og struktur; sætter dem i stand til at bruge deres færdigheder, talenter, evner og ressourcer til at være effektive tilhængere af Kristus, der tjener andre, der er ramt af katastrofe.

( hver af jer skal bruge den Gave, I har modtaget, til at tjene andre, som trofaste forvaltere af Guds nåde i dens forskellige former. 1 Peter 4:10 NIV)

lokal kirke fokuseret

Louisiana Baptist Disaster Relief opretholder et strategisk og forsætligt partnerskab med lokale kirker og foreninger for at støtte, styrke og opmuntre deres tjeneste om at gøre disciple af Jesus Kristus og vokse Guds Rige.

( nu til ham, der er i stand til at gøre umådeligt mere end alt, hvad vi beder om Eller forestiller os, i henhold til hans magt, der arbejder i os, til ham være herlighed i kirken og i Kristus Jesus gennem alle generationer, for evigt og altid! Sandelig. Efeserbrevet 3:20-21 NIV)

Motivation

vi mener, at vi er under skriftlig og moralsk forpligtelse over for hele menneskeheden til at give et positivt vidnesbyrd om Jesu Kristi kærlighed.

Kristus opfordrer alle kristne til at demonstrere sin kærlighed til lindring af ofre for katastrofer gennem effektiv og øjeblikkelig brug af de ressourcer, tid og talenter, som vor Herre har betroet os.

katastrofer påvirker mange mennesker. Kristne reagerer naturligvis på ondt hos dem omkring dem og føler en forpligtelse til at tjene i Jesu Kristi navn. Kristne, der arbejder sammen, kan udrette meget til Guds ære (Efeserne 3:20).

individuel indsats kan være nyttig, men er ofte ikke så produktiv som et kooperativt, koordineret teamrespons. En person kan have en forståelse af hans eller hendes mål, men mangler en samlet ministerium billede til gavn for alle. En koordineret, samarbejdsvillig teamindsats kan udnytte individers ønsker og energier til en produktiv, effektiv kraft for Kristus.

Louisiana Baptist Disaster Relief kan give retning for den potentielle energi hos enkeltpersoner og kirker, der ønsker at være til tjeneste i katastrofetider. Gennem planlægning, træning og øvelse kan katastrofeberedskabsteams placeres for at give lederskab og ekspertise, der kræves i katastrofetider.

katastrofehjælp er Mission handling

Mission handling er en kirkes organiserede indsats for at tjene og vidne til mennesker med særlige behov eller omstændigheder, der ikke er en del af menigheden eller nogen af dens organisationer.

Mission action tager kristen kærlighed ind i alle situationer og steder med behov.

Mission handling er arbejdet med dedikerede kristne, der udvider deres kreds af bekymring og bliver involveret i at imødekomme de afgørende behov hos mennesker i Kristi navn.

Mission action bruger naturlige talenter, viden og erhvervede færdigheder til at forkynde Guds Rige, dele Guds søns liv og vidne gennem Guds Ånd.

Mission handling er engagement i Helligåndens kraft i vores liv og en dedikation til andres behov.

Mission handling er kærlighed i aktion. Kristus, ved sit eksempel, satte det mønster for os at følge. Han fortalte os, at vores mission om at dele hans kærlighed skulle ske gennem direkte tjenerroller (Markus 10:42-45; fil. 2:5-8).

Mission handling giver folk mulighed for at se, at vi i vores eget liv har oplevet den Kristus, vi nu forkynder for dem.

Tjenerrolle

tjenerrollen indtager en vigtig plads i katastrofehjælpsministeriet. Som svar bliver vi personligt involveret i at imødekomme behovene for at skade mennesker og dele sandheden om Guds kærlighed. I katastrofehjælp deler vi nogle af vores velsignelser og vores erfaring med Guds sandhed ved at tjene til behovene hos den, der kommer vores vej. Vi lever ud af budskabet i 1 John 3: 17-19. Vi bliver et folk, der ikke kun taler om at være på mission, men sætter vores ord i gerninger. Vi bliver et folk, der tjener Kristus i krisen.

Credo

“der synes ikke at være noget område med missionshandling, der kræver hurtigere reaktion end i katastrofens tid. Katastrofen kommer uventet og med den mulighed for øjeblikkelig tjeneste. Hvis vi er uforberedte, når det rammer og forsinker handling, går muligheden med det presserende behov.”